Opowieść o Swarovskim zaczyna się w Czechach, gdzie w rodzinie właściciela małej fabryki szkła rodzi się Daniel Swarovski, przyszły potentat jednego z najbardziej wartościowych biznesów na świecie. Chłopiec dorasta w rzemieślniczym otoczeniu i w 1895 wraz z wynalezioną przez siebie maszyną do cięcia szkła wyprowadza się do austriackiego Tyrolu. Od tej pory historia marki zaczyna przypominać baśń o kryształowym imperium. Dziś to rodzinna firma o 120-letniej tradycji, obecna w ponad 120 krajach na świecie prowadzona przez piąte pokolenie Swarovskich. 

„Już od ponad 120 lat firma Swarovski oferuje swoim klientom na całym świecie wyjątkową biżuterię wykonaną z kryształów. Wyróżnia je niezwykła precyzja cięcia szkła, kolor i kształt, które w połączeniu ze światłem tworzą unikalny efekt, który podobnie jak diament zachwyca, ale za przystępną dla większości z nas cenę. Taka była idea Daniela Swarovskiego w 1895r. Nasz biznes jest ściśle powiązany z przemysłem modowym oraz filmowym. Diamentowa tiara Audrey Hepburn w „Śniadaniu u Tiffaniego” wykonana była z kryształów Swarovskiego, suknia Marilyn Monroe podczas urodzinowej gali prezydenta Kennedy czy niezapomnana suknia Rihanny podczas gali wręczenia nagród modowych w 2014r. Cieszę się, że również w Polsce nasza marka rozwija się bardzo dynamicznie – mamy już 25 butików w największych miastach Polski, 17 butików multibrandowych oraz prowadzimy sprzedaż poprzez sklep internetowy www.swarovski.com” - mówi Ewa Sereczyńska, Managing Director Swarovski Poland.

W Polsce pierwszy butik marki otwarty został w Galerii Mokotów w 2000 roku. W tym momencie na mapie jest ich aż 24 a 10 listopada będzie miał uroczystą premierę 25. sklep zlokalizowany w Sadyba Best Mall. Tego dnia każdy, kto zrobi zakupy, otrzyma wyjątkowy prezent. A będzie z czego wybierać - w ofercie pojawią się idealne precjoza pod choinkę (biżuteria, ale także kryształowe akcesoria dla mężczyzn, długopisy, ramki na zdjęcia czy etui na telefony) a także nowa linia zaprojektowana przez Mirandę Kerr - muzę marki i twarz jej kampanii reklamowych.

Specjalna kolekcja Mirandy Kerr dla marki Swarovski

Specjalna kolekcja Mirandy Kerr dla marki Swarovski

Specjalna kolekcja Mirandy Kerr dla marki Swarovski

Specjalna kolekcja Mirandy Kerr dla marki Swarovski


Dla koneserów marki Swarovski mamy jeszcze jedną informację. Niedawno na rynku ukazał się wyjatkowy album wydawnictwa Rizzoli: "SWAROVSKI: Celebrating a History of Collaborations in Fashion, Jewelry, Performance and Design", w którym prześledzono 120 lat historii marki pod kątem wyjątkowych mariaży z pokrewnymi dziedzinami. Album to kryształowa retrospekcja - od współpracy z Michaelem Jacksonem przez projekty z największymi domami mody – Dior, Chanel, Prada i Alexander McQueen aż po kryształowe żyrandole Metropolitan Opera w Nowym Jorku. 

"SWAROVSKI: Celebrating a History of Collaborations in Fashion, Jewelry, Performance and Design"