Czy wyniki Google pokrywają się z rzeczywistością? "Y2K trend mocno zakorzenił się w upodobaniach influencerów, z którymi współpracujemy na Instagramie oraz TikToku" - mówi Julia Lulkowska, head of influencer marketing w The Icon Agency. "Cieszył się także popularnością wśród stylistów, którzy odwiedzają nasz showroom i wypożyczają ubrania do sesji zdjęciowych, czy na eventy." Co zaobserwowała jako szczególny hit? Baletki i matching sety.
"Wśród wyborów stylistów, którzy chętnie sięgają po reprezentowaną przez nas markę z Hiszpanii – BIMBA Y LOLA –pojawiło się dużo sympatii do rzeczy wpisujących się w trend Y2K. Przede wszystkim spodnie cargo – absolutny hit" - mówi Daria Graczykowska, head of PR w The Icon Agency. "Uważam, że moda rządzi się zasadami cyklów i kontrastów. Jeśli cieszyliśmy się trendami z lat 80. I 90., naturalne jest, że wkrótce zwrócimy się do 00s. Czy zostaną z nami w 2024? Zdecydowanie."
Baleriny
Wraz z pojawieniem się balletcore odrodził się jeden z ulubionych modeli obuwia tego tysiąclecia. Marki takie jak Sandy Liang i Miu Miu upodobały sobie baletki, szczególnie w stylu mary jane, zapoczątkowując ich renesans. Wyszukiwania w Google dla pytania "Czy baletki wracają do mody?" osiągnęły swój szczyt w 2023 roku.
Naszyjnik puka
Powrót naszyjników z muszelkami puka zawdzięczamy estetyce "island girl", która nabrała rozpędu na platformach takich jak TikTok i Instagram. Ten plażowy dodatek okazał się jednym z najpopularniejszych akcesoriów Y2K, a wyszukiwania w Google potwierdzają zwiększone zainteresowanie w 2023 roku.
Niski stan
Kontrowersyjny trend niskiego stanu, który charakteryzował lata 2000, doczekał się wielkiego powrotu. Nie było chyba projektanta, który nie uwzględniłby chociaż jednej sylwetki z obniżonym stanem, ale na zdecydowane prowadzenie wysunął się Diesel, Miu Miu i Versace. Wyszukiwania w Google dla hasła " low-rise" osiągnęły w tym roku rekordowy poziom, jak podaje wyszukiwarka.
Uggs
Uggs powróciły i nie nosi się ich już tylko z welurowymi dresami. Krótsze modele, takie jak Ugg mini i Tazz, są dziś bestsellerami. Wyszukiwania Google dla hasła "Czy Uggs wracają do mody?" osiągnęły swój szczyt w 2023 roku, potwierdzając, że przytulność nigdy nie traci na aktualności.
Naszyjnik z imieniem
Po części dzięki Carrie Bradshaw, naszyjniki z imiennymi blaszkami przeżywają renesans w drugiej dekadzie millenium. Wyszukiwania w Google potwierdzają ich powrót jako jednego z najpopularniejszych akcesoriów Y2K w 2023 roku.
Getry
Getry, przywodzące na myśl zarówno lata 80-te, jak i 2000, zaliczyły triumfalny (choć nieoczekiwany) powrót. Ruch balletcore tchnął nowe życie w te dzianinowe akcesoria, czyniąc je najpopularniejszym dodatkiem Y2K według Google.
Czapka trucker
Czapki truckerki, które na początku lat 2000. były podstawowym elementem garderoby celebrytów, doczekały się niezwykłego comebacku. Z markami takimi jak Von Dutch i Ed Hardy na czele, wyszukiwania Google dla czapek typu trucker odnotowały w 2023 roku rekordowy poziom.
Dzwony
Spodnie dzwony, fenomen lat 70-tych, który zyskał drugie życie w latach 2000, znów są w centrum uwagi. Marki takie jak Gucci i Veronica Beard postawiły na modę inspirowaną stylem retro, a liczba wyszukiwań w Google dla hasła "Czy spodnie dzwony wracają do mody?" sięgnęła w 2023 roku zenitu.
Spodnie cargo
Spodnie cargo, które w latach 2000. były absolutnym filarem nastoletniego stylu, odrodziły się na wybiegach na sezon wiosenno-letni 2023. Projektanci tacy jak LaQuan Smith, Isabel Marant i Givenchy przywrócili szał na "bojówki", przez co wyszukiwania tych spodni w Google osiągnęły najwyższy poziom w historii.
Dżinsowa spódnica
Dżinsowe spódnice wszystkich długości, kwintesencja lat 2000, w tym roku ponownie pojawiły się na wybiegach. Marki takie jak Bottega Veneta, Blumarine, Courrèges i Alberta Ferretti postawiły na nieprzemijający urok dżinsu, dzięki czemu wyszukiwania spódnic dżinsowych w Google weszły w 2023 roku na nowe wyżyny.