Współprace firm ze świata motoryzacji z markami modowymi nie są niczym nowym, a i Ferrari ma takowe na swoim koncie. Jeszcze kilkanaście lat temu dość częstym widokiem na ulicy były czerwone buty sportowe, na których znajdowały się logotypy Pumy i Ferrari właśnie. Najnowsze przedsięwzięcie firmy z Maranello – a raczej holdingu Exor, do którego Ferrari należy – świadczy o tym, że doskonale rozpoznawalna przez fanów motoryzacji na całym świecie marka chce ową popularność przenieść na inne gałęzie biznesu.

Ferrari stanie się marką modową

W tym przypadku chodzi o branżę modową. Właśnie zapowiedziano organizację prezentacji pierwszej kolekcji w historii Ferrari – ma się ona odbyć już 13 czerwca tego roku, oczywiście w siedzibie firmy w Maranello. Organizatorzy chcieliby, aby pokaz miał tradycyjną formę z udziałem widowni, ale oczywiście wszystko zależy od tempa szczepień we Włoszech i skuteczności walki z pandemią. Na pokazie mają zostać zaprezentowane ubrania oraz akcesoria dla mężczyzn, kobiet oraz dzieci. Wszystkie z nich mają powstawać na terenie Włoch i pochodzić od dostawców z branży luksusowej. Za całość odpowiada Rocco Iannone – człowiek, który zdecydowanie zna się na rzeczy, bo w przeszłości pracował między innymi dla Armaniego i Dolce & Gabbana.

Duch Armaniego od jakiegoś czasu unosi się zresztą nad Ferrari. Początkowe plany zakładały, że to właśnie ten dom mody będzie szył ubrania na potrzeby kolekcji Ferrari, ale pomysł ostatecznie porzucono. Nie oznacza to jednak, że obie firmy zarzuciły całkowicie współpracę – Armani niedawno podpisał wieloletnią umowę sponsorską ze startującym w Formule 1 teamem Scuderia Ferrari. Zakłada ona, że włoski dom mody będzie ubierał zarówno kierowców, jak i kierownictwo zespołu oraz ekipę techniczną.

Przez lata zdobyliśmy znaczną wiedzę na temat sektora luksusowego, a posiadanie Ferrari pozwoliło nam lepiej zrozumieć sztukę budowania luksusowych marek. Sektor ten charakteryzuje się dużą i trwałością. W 2020 roku udowodnił swoją siłę i odporność, a teraz korzysta z silnego wzrostu rynku, szczególnie w Chinach.

– powiedział John Elkann – szef Exora, do którego należy Ferrari.

Nie tylko samochody i moda

Ekspansja Ferrari na inne sektory niż motoryzacyjny nie ogranicza się jedynie do ubrań. Jakiś czas temu firma z Maranello nawiązała współpracę z renomowanym producentem zegarków Richard Mille, a gdy sytuacja pandemiczna zmieni się na lepsze, ponownie zostanie otwarta Cavallino, czyli restauracja w Maranello, na której czele stoi uznany szef kuchni Massimo Bottura.