Marka Vetements ogłosiła, że już nigdy nie pokaże kolekcji na tygodniu mody, a co za tym idzie pokaz na wiosnę-lato 2018 zostaje anulowany! W rozmowie z magazynem Vogue,  Demna Gvasalia poinformował, że brand nie będzie prezentować swoich najnowszych kolekcji w klasyczny sposób. Projektant zapewnił też, że Vetements odchodzi od tworzenia oversize'owych bluz i "wraca do korzeni" marki.

Znudziłem się. Chcę rozpocząć nowy rozdział, a pokazy mody nie są najlepszym narzędziem. Zrobiliśmy już pokaz w sex clubie, w restauracji, w kościele. Pokazywaliśmy kolekcje z rocznym wyprzedzeniem, łączyliśmy linie męskie i kobiece. To stało się powtarzalne i wyczerpujące. - powiedział Demna Gvasalia.

Spokojnie. Vetements nadal będą tworzyć kolekcje co sezon. Będzie można je obejrzeć w showroomie marki w Paryżu. Innym powodem rezynacji z organizacji pokazów jest ich olbrzymi koszt. Minimalny koszt produkcji kilkunastominutowego show to ok. 25 tysięcy euro. W styczniu marka Versace zrezygnowała z pokazów haute couture. Więcej preczytacie TU >>>

Demna Gvasalia urodził się w Gruzji, a na swoim koncie ma pracę w domu mody Maison Martin Margiela i Louis Vuitton. W 2014 roku Demna debiutował z kolekcją swojej własnej marki Vêtements. Kolekcję charakteryzował oversize w nowym wydaniu, kombinezony robocze przerobione na koszule i unisex. Rok później został dyrektorem kreatywnym domu mody Balenciaga.