Iga Świątek twarzą Lancôme

Iga jest ekspertką na korcie, od dwóch lat należy do niej tytuł najlepszej tenisistki na świecie, zagrała w 22. finałach turniejów WTA i wygrała 19 z nich, w tym cztery turnieje wielkoszlemowe. Jest też mocnym głosem młodego pokolenia i dowodem na to, że świat sportu i urody mogą (i powinny) się płynnie przenikać.

- Jako nastolatka dostałam w prezencie zapach Idôle od Lancôme i od tamtej pory miałam duży sentyment do tej marki. Od dłuższego czasu chciałam współpracować z marką beauty, aby mieć więcej okazji do celebrowania swojej kobiecości, bawienia się swoim stylem, założenia czegoś innego niż sportowe ubrania. Znalezienie się w gronie ambasadorek Lancôme obok takich kobiet jak Zendaya czy Julia Roberts brzmi jak spełnienie marzeń tej nastolatki, którą niedawno byłam. Ale cieszę się też, że jestem pierwszą przedstawicielką świata sportu w tym gronie i że razem z Lancôme rozwijać będziemy program CSR wspierający kobiety na rynku pracy, bo to pokazuje, że mamy wspólne cele i wartości, mówi mistrzyni kortu o nowym ambasadorstwie.

W kwestii dbania o urodę Iga Świątek ma wyjątkowe potrzeby, bo od lat prowadzi wymagający tryb życia. Bardzo aktywna, narażona na wysokie temperatury, stres i inne czynniki towarzyszące karierze tenisistki musi polegać na tzw. niezawodnych formułach. Każdy kosmetyk po który sięga przed meczem, czy to krem SPF czy np. serum, powinien spełniać kilka podstawowych wymagań – musi być przede wszystkim bezpieczny i efektywny, nie podrażniać skóry czy oczu, być uzupełnieniem i wsparciem w czasie gry na korcie, a nie rozpraszaczem.

„Z dumą witamy Igę w rodzinie Lancôme jako pierwszą ambasadorkę marki w Polsce. Iga uosabia siłę, wytrwałość i dążenie do doskonałości, dzięki czemu idealnie pasuje do marki numer jeden dla kobiet na rynku kosmetyków selektywnych w Polsce. Postawa Igi i jej wybitne osiągnięcia, a także inspirująca rola młodej liderki głęboko rezonują z filozofią marki Lancôme, która celebruje osiągnięcia kobiet i piękno we wszystkich wymiarach. Naprawdę wierzę, że ta współpraca stanowi kamień milowy, ponieważ łączy dwie ikony doskonałości – w tenisie i kategorii beauty.”, mówi Irena Sveide, dyrektorka generalna dywizji L'Oréal Luxe w Polsce.

Mówiąc o współpracy Świątek z francuską firmą, nie możemy nie wspomnieć o bardzo ważnym, bo społecznym jej aspekcie. Jako głos pokolenia Polka wielokrotnie podkreślała, że sytuacja kobiet w sporcie, w społeczeństwie czy na rynku pracy nie jest jej obojętna. Teraz weźmie udział w globalnym projekcie społecznym Lancôme „Write Your Future”, który ma na celu walkę z nierównościami poprzez edukację.

Polska tenisistka wspiera kobiety w projekcie edukacyjnym Lancôme

Program realizowany jest w ponad 25. krajach we współpracy z lokalnymi organizacjami pozarządowymi. W 2024 roku wystartuje także w Polsce, pod hasłem „Bądź autorką swojej przyszłości”. Będzie skierowany przede wszystkim do młodych kobiet na wczesnych etapach kariery, a jego celem będzie zmniejszanie luki w możliwościach w dostępie do rynku pracy.

Chyba nie musimy Wam mówić jak bardzo nam się ta idea podoba i jak mocno podobne jej inicjatywy popieramy. Świetnie, że jedna z najbardziej znanych i szanowanych przez Polaków kobiet będzie jej wiodącym głosem. Brawo Iga Świątek, gratulacje Lancôme –  szykuje się piękna historia!