Kim jest Sabato de Sarno - nowy dyrektor kreatywny domu mody Gucci?

Sabato de Sarno wychował się w Neapolu we Włoszech. Karierę rozpoczął w 2003 roku w domu mody Prada jako asystent, przenosząc się potem do Dolce & Gabbana (w międzyczasie projektował też dla marki Annapurna). Do Valentino dołączył w 2009 roku, gdzie awansował w strukturze marki, aż w końcu został mianowany dyrektorem ds. mody nadzorującym kolekcje zarówno męskie, jak i damskie.

Sabato de Sarno na stanowisku dyrektora kreatywnego domu mody Gucci zastąpi Alessandro Michele, który niczym Midas zamienił ostatnie lata marki w złoto, zarówno wizerunkowo, jak i dosłownie - na koncie Keringa. Mimo że większość klientów marki wciąż ociera po nim łzy, to dla brandu zaczyna się nieodwołalnie nowa epoka. Sabato de Sarno najprawdopodobniej dokona kolejnej totalnej rewolucji i zrobi odwrót od "granny chic" i fantasmagorii poprzednika. Nie da się bowiem ukryć, że tak genialne, jak i odjechane pomysły Michele zdążyły się już nieco wyeksploatować. Alessandro bezsprzecznie dołącza jednak  do panteonu cudotwórców Gucci tuż obok Toma Forda. Teraz jednak czas na nowe, bo moda nie znosi stagnacji i nawet belle époque kiedyś mija.

W komunikacie prasowym Keringa czytamy, że Sabato de Sarno poprowadzi studio projektowe Gucci, raportując do Marco Bizzarriego, CEO domu mody. Nowy dyrektor kreatywny tym samym weźmie na siebie odpowiedzialność za kolekcję damską, męską, skórzaną, segment dodatków a także lifestyle.

Marco Bizzarri, prezes i dyrektor generalny Gucci, skomentował wybór Sabato de Sarno tak: „Jestem zachwycony, że Sabato dołączy do Gucci jako nowy dyrektor kreatywny. To jedna z najbardziej wpływowych ról w branży luksusowej. Pracując z wieloma najbardziej renomowanymi i luksusowymi domami mody we Włoszech, wnosi ze sobą ogromne i adekwatne doświadczenie. Jestem pewien, że dzięki głębokiemu zrozumieniu i uznaniu Sabato dla wyjątkowej spuścizny Gucci, poprowadzi on nasze zespoły kreatywne z wyróżniającą się wizją, która pomoże napisać ten ekscytujący następny rozdział, wzmacniając autorytet naszego domu mody i jednocześnie wykorzystując jego bogate dziedzictwo”.

O wyborze nowego dyrektora kreatywnego mówi też François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny Kering, do której należy marka Gucci. „Sto dwa lata po tym, jak Guccio Gucci otworzył swój pierwszy sklep we Florencji, Gucci pozostaje jednym z najbardziej kultowych, prominentnych i wpływowych luksusowych domów na świecie. Z Sabato De Sarno u steru kreatywnego jesteśmy przekonani, że marka będzie nadal wpływała na modę i kulturę poprzez wysoce pożądane produkty i kolekcje, a także wnosiła wyjątkową i współczesną perspektywę do nowoczesnego luksusu.

Jak swoją nową rolę komentuje sam de Sarno?

„Jestem głęboko zaszczycony, że mogę objąć stanowisko dyrektora kreatywnego Gucci. Jestem dumny, że dołączam do domu mody o tak niezwykłej historii i dziedzictwie, który przez lata był w stanie  pielęgnować wartości, w które wierzę. Jestem wzruszony i podekscytowany, że mogę wejść w to wszystko ze swoją kreatywną wizją dla marki”.

Czujecie to napięcie? Nowy rozdział domu mody Gucci dzieje się na naszych oczach a pierwszy odcinek nowego sezonu tego prawdziwego serialu już we wrześniu. De Sarno zaprezentuje swoją debiutancką kolekcję na wybiegu jesienią podczas tygodnia mody w Mediolanie.