Najpierw rybaczki, które reaktywowały siostry Gigi i Bella Hadid. Potem stylizacje total denim, które upodobała sobie m.in. Sydney Sweeney. Trendy z lat 2000. mają się świetnie i wszystko wskazuje na to, że zostaną przed nami na dłużej. Pokolenie Z, a nawet projektanci czerpią inspirację z estetyki YK2, która wciąż zdobywa popularność na TikToku. Spodnie cargo, odkrywające bieliznę, dopasowane cekinowe topy i mieniące się, welurowe dresy to kolejne elementy typowe dla mody z początków XXI wieku. Chociaż niektóre z nich mogą wydawać się kiczowate, większość z nich - odpowiednio wystylizowana - broni się. Selena Gomez również sięgnęła do estetyki YK2 i reaktywowała kolejny (kontrowersyjny) trend. 

Selena Gomez reaktywuje trend z lat 2000. Spódniczki-bombki znów są top?

31-letnia gwiazda wystąpiła w popularnym amerykańskim programie “Jimmy Kimmel Live!”, pojawiając się w nim w czarnej stylizacji. Selena Gomez postawiła na dawno niewidzianą spódniczkę mini o fasonie bombki, którą zestawiła z półtransparentną, dopasowaną koronkową bluzką. Look uzupełniła paskiem ze złotą klamrą, podkreślając talię, diamentowymi kolczykami z frędzlami oraz ciężkimi, wysokimi kozakami do połowy uda na wysokim obcasie od Stuarta Weitzmana.

fot. RB/Bauer-Griffin/GC Images/Getty Images

Czy to powrót spódniczek bombek, które święciły triumfy na początku lat 2000.? To bardzo prawdopodobne. Biorąc pod uwagę cykl życia trendu oraz to, jak TikTok oraz styliści uwielbiają estetykę lat YK2, istnieje szansa, że wiosną popularnym fasonem będą właśnie bombki. To trudny do wystylizowania fason, który dobrze wygląda z dopasowanymi dodatkami, czyli dokładnie tak, jak look Seleny Gomez. 

Fason bombka to układająca się na biodrach spódnica w kształcie balonu, która wygląda, jakby była wypełniona powietrzem. Niekoniecznie musi mieć długość mini, chociaż to zdecydowanie najpopularniejszy krój. Fankami tego fasonu na początku lat 2000. były m.in. Paris Hilton, Zooey Deschanel czy Lindsay Lohan. Nieśmiały powrót zaliczyły już w zeszłym roku - zarówno na wybiegach (Proenza Schouler, Paloma Wool czy Cecilie Bahnsen), jak i na ulicach. Dla przykładu: skandynawska influencerka Pernille Teisbaek wystylizowała spódniczkę z T-shirtem z uniwersyteckim logo.