Były już wibrujące wschody i malownicze zachody słońca, były wystawne kolacje i morskie opowieści. Nowości zaprojektowane z myślą o sezonie jesień-zima 2023/2024 odpływają zaś w kierunku wyszukanych deserów, cukrowych kremów i słodkiej beztroski. 

„Sięgnęliśmy po motywy, które chodziły nam po głowie już od dawna. Naszyjnik z nieregularnymi wiśniami stworzyliśmy już dwa lata temu, do naszej „jedzeniowej” kolekcji, a tasiemki i wstążki pojawiły się wcześniej w limitowanej walentynkowej odsłonie. Teraz wróciliśmy do tych tematów i akurat wpisaliśmy się w obecną modę. Żałuję, że nie wypuściliśmy naszych wiśni czy kokardek już dawno temu, zanim ten motyw powrócił do trendów, ale lepiej późno niż później.” – tłumaczy Agata.

I rzeczywiście, wpływów wszechobecnej estetyki „coquettecore” nie da się w nowej kolekcji MAAR nie zauważyć. Kto jednak założycieli marki zna – ze szczególnym wskazaniem na damską część duetu projektantów – ten wie, że nie ma tu mowy o ślepym podążaniu za trendującymi tendencjami. Ich konceptów kreatywnych nie da się pomylić z żadnymi innymi. Pokusiłybyśmy się wręcz o stwierdzenie, że zupełnie nieświadomie, przyczynili się oni do powstanie swego rodzaju paradoksu. Konstruowana w praskiej pracowni biżuteria jest jedocześnie  absolutnie unikalna i bardzo modna

Oksymorniczny charakter projektów Agaty i Antoniego wyróżnił ich na tle nie tylko polskiej, ale i międzynarodwej konkurencji, o czym przekonacie się na własnej skórze, odwiedzając przedświąteczne targi w swoim mieście. Najbardziej oblegane stoisko? Zgadza się, to właśnie MAAR. 

Na nową kolekcję składają się przede wszystkim pierścionki. Sygnet serce został wykonany na wzór pierścionka vintage, który projektanci wygrzebali na targu staroci w Nicei, kolorowy model Cherrries ozdobiono zielonym agatem imitującym listek i dwoma granatami (burgundowym almandynem i czerwonawym rodolitem) udającymi pękate owoce, sygnet-tort z różowym chalcedonem zachwyca piętrzącymi się warstwami, a największy ze wszystkich pierścionek Churros stanowi nieoczywisty miks inspiracji formami kultowego hiszpańskiego deseru i roztapiających się lodów. Najtrudniejszym wyzwaniem rzemieślniczym okazał się pierścionek z cytrynem. „Wprowadziliśmy odcienie żółtego, żeby trochę przełamać słodkość tej kolekcji. Poza tym, kojarzy mi się, z kremem lemon curd używanym do cytrynowych tart i wpisuje się idealnie w cukierniczy temat.” – mówi Agata. „Aby jednak uzyskać efekt spływających z niego kropli, musiałem rzeźbić go z kilku rodzajów wosku, o różnej temperaturze topnienia.” – dodaje Antoni.

Po raz pierwszy w historii marki w ofercie pojawiła się także broszka. Ma kształt – a jakżeby inaczej –  realistycznie wyrzeźbionej wisienki. Można ją nosić solo albo dwie naraz, zyskując efekt wisienkowej gałązki. To nie koniec zaskoczeń. Na prośbę klientów, oprócz broszek, duet projektantów wprowadził do sprzedaży jeszcze kolczyki koła na zawiasie – a nie, tak jak to było do tej pory, na klasycznym sztyfcie.

Dużą rolę w kolekcji grają również perły – nieregularne i okrągłe pojawiają się w kolczykach i zawieszce, którą można nosić na łańcuszku albo na różowej tasiemce z falbanką. 

„Początkowo miały być okolczykowane, jak perły w naszych poprzednich kolekcjach, ale w końcu zdecydowaliśmy się, żeby zostały w słodkiej, a nie w grunge'owe odsłonie.W końcu to kolekcja o słodkościach właśnie." – podsumowują Agata Wojtczak i Antoni Bielawski.

Nic się jednak nie martwcie, bez pamięci zakochają się w niej nawet ci, którzy na talerzu od bitej śmietany, wolą kwaśne limonki albo ogniste tabasco. 

KAMPANIA:
Art direction Agata Wojtczak
Zdjęcia Tymek Mac
Modelka Kate Jastrzębska/ Selective Management
Makijaż i włosy Ewelina Klećkowska
Stylizacja Kacper Kujawa
Asystentka stylisty Natalia Kącka
Wideo Kate Isaeva
Scenografia Agata Wojtczak, Antoni Bielawski
Tort Basia Bieniek