Gwiazd z kontem na Snapchacie jest coraz więcej: od celebrytek jak Kylie Jenner po stylistki takie jak Rachel Zoe. Krótkie 10-sekundowe filmiki zapraszają nas do życia codziennego trendsetterów. Są okazją do podglądania gwiazd w bardziej naturalnym i spontanicznym kontekście, co jak żadna inna aplikacja, pozwala budować intymną relację między obserwatorami i idolami. Czasem zadziwiająco intymną - szczególnie, gdy celebrytki i blogerki dokumentują na Snapchacie właściwie każdą chwilę swojego życia.

Jednocześnie aplikacja stała się oryginalnym narzędziem marketingowym. Coraz więcej domów mody zakłada własne konta na Snapchacie, gdzie na bieżąco można oglądać życie marek od kulis. To tu najszybciej znajdziecie backstage sesji zdjęciowych, pokazów i prawdziwe życie świata mody absolutnie live i z pierwszej ręki - trochę zapewne zmęczonej ciągłym trzymaniem ekranu (tylko ten gest umożliwia oglądanie treści w aplikacji). Które marki my obserwujemy na Snapchacie? Zobaczcie w galerii a poniżej znajdziecie kilka ciekawostek na temat ich strategii w najmodniejszym kanale społecznościowym ostatnich miesięcy.

@Burberry otworzyło własne konto przy okazji ostatniego Fashion Weeka w Londynie z pomocą Cary Delevigne. Modelkę mogliśmy zobaczyć w ręczniku w pokoju hotelowym, i czytającą książkę w łóżku na dzień przed wielkim pokazem marki.

@Calvinklein również używa Snapchata, żeby promować nowe produkty. Cała promocja 20-lecia perfum CK One odbyła się między innymi na Snapchacie.

@Lacoste niedawno rozpoczęło konkurs #SpotTheCroc. Polega on na szukaniu małego emoji krokodyla na Snapach domu mody. Po zrobieniu screenshota i wysłaniu go marce (na przykład publikując i oznaczając markę na Facebooku lub Twitterze) jest szansa na wygranie 20% zniżki przy następnym zakupie. 

Do marek obecnych na Snapchacie należy również @Carven_paris, promujące konto na Facebooku i chwalące się spersonalizowanym różowym Snapchatowym duszkiem (oryginalna profilówka aplikacji ma kolor żółty).

Z konta @Michaelkors aktywnie korzystały Gigi Hadid, Kendall Jenner i Karlie Koss podczas Fashion Weeka w Paryżu. Modelki pokazały, jak się przygotowują się do pokazu i jak pozują do selfie z projektantem.

Stella McCartney założyła konto @Stellasnapping, na którym można było obserwować ekipę przygotowującą jej pokaz, oraz Kanye Westa i Paula McCartneya pozujących do zdjęć podczas afterparty.

Nie wszystkie domy mody posiadają stałe konto - niektóre tworzą tzw. Live Feed - czyli chronologiczny zbiór postów publikowany na żywo zawierający też zdjęcia i filmy wszystkich obecnych w jednym miejscu i czasie użytkowników aplikacji. Wśród marek stosujących to narzędzie są m.in. Dior i Louis Vuitton (w trakcie pokazów Cruise 2016) a także Valentino (podczas Paris Fashion Week). 

Dzięki tym kontom Snapchat pozwala każdemu usiąść w wirtualnym "pierwszym rzędzie". Nie potrzebujecie już oficjalnych zaproszeń, żeby zobaczyć świat mody od kulis - i to na żywo!

Letycja Devoud