SXF rzuca wyzwanie konwenansom, prezentując na swoich wybiegach i w kampaniach marketingowych modelki w różnym wieku, różnej płci, o różnych sprawnościach, rozmiarach i rasach. Marka z powodzeniem zredefiniowała pojęcie seksapilu, sprawiając, że ekskluzywne "Aniołki" Victoria's Secret stały się przestarzałym konceptem. Z przychodami szacowanymi na 150 milionów dolarów w 2020 roku i obecną wyceną na oszałamiającą kwotę 3 miliardów dolarów, SXF to niewątpliwie marka, z którą trzeba się liczyć.

Jednak niedawne rewelacje nadszarpnęły dotychczasowy doskonały wizerunek marki. Według raportu Remake's 2022 Fashion Accountability Report, Savage X Fenty uzyskało żałosne cztery punkty na 150, plasując się wśród najgorszych firm pod względem transparentności i odpowiedzialności. Ocena Remake ujawnia wyraźny kontrast między zewnętrznym zaangażowaniem SXF w feminizm i inkluzywność a wewnętrznymi praktykami. Raport wskazuje na brak przejrzystości w zakresie ujawniania informacji społecznych i środowiskowych, brak odniesienia do emisji dwutlenku węgla i celów redukcyjnych oraz brak kodeksu postępowania dostawców w celu zapewnienia zgodności z międzynarodowymi standardami pracy.

Chociaż raport pojawił się już w lutym, fani Rihanny dopiero teraz odkrywają te niepokojące fakty i nie mogą pogodzić się z niespójnością między wartościami promowanymi przez markę a jej rzeczywistymi praktykami. Pomimo niskiego wyniku, SXF zdobył kilka punktów za różnorodność zarządu, zgodnie z głoszoną przez siebie celebracją nieustraszoności i inkluzywności.

Na obronę Rihanny można dodać, że jej działalność filantropijna realizowana w ramach Clara and Lionel Foundation stawia na pierwszym miejscu sprawiedliwość klimatyczną, zobowiązując się do przekazania 15 milionów dolarów organizacjom stojącym na czele walki ze skutkami zmian klimatycznych. W wywiadzie udzielonym na początku ubiegłego roku Rihanna zadeklarowała zaangażowanie w zrównoważony rozwój, zwłaszcza z myślą o zbliżającym się macierzyństwie.

Chociaż podjęto pewne kroki w kierunku zrównoważonego rozwoju w innych obszarach jej biznesu, jak choćby reklamowanie się Fenty Skin jako marki "dbającej o Ziemię", bez konkretnych informacji na temat redukcji emisji, zużycia chemikaliów i celów w zakresie redukcji odpadów jest to ewidentny "greenwashing". Rihanna musi stawić czoła wyzwaniu dostosowania swoich praktyk biznesowych do wartości, które wygłasza.