ELLE About Fashion: Dlaczego Bottega wychodzi z Instagrama? 

Zaczęliśmy warsztatami dotyczącymi nowych sposobów promowania marek luksowych, które poprowadził szef działu mody i p.o. redaktora naczelnego magazynu ELLE Marcin Świderek. Dlaczego Bottega Venetta wychodzi z Instagrama? Czemu Gucci pożycza logo od Balenciagi? I po co Hermès robi grzybową Birkin? 

A wirtualne prezentacje kolekcji? Pustynia YSL przestała być zaskoczeniem, gdy do gry wkroczyła Balenciaga ze swoim pokazowym deepfake'iem.

Tradycyjne domy mody i ich nowoczesne podejście do sposobu promocji i konsumetów były jedynie pretekstem do zadania praktycznego. Marcin podzielił nasze uczestniczki na cztery grupy, które następnie wylosowały markę, w której strategii miały bardzo kreatywnie namieszać. Efekty? Byliśmy pod niezłym wrażeniem! Wiele z nich chętnie oglądalibyśmy w realizacji.

ELLE About Fashion: jak kupować modę przez e-commerce? 

 Aleksandra Szol, Dyrektor MODIVO E-Commerce, to ekspertka jakich mało. Nawet o najbardziej suchych danych potrafi opowiadać z taką pasją i energią, że moglibyśmy słuchać jej godzinami. Podczas naszych warsztatów Ola opowiadała o tym, jak sprzedawać i kupować przez e-commerce i dlatego w tym wszystkim tak ważna jest miłość do mody oraz umiejętność wyrażania siebie poprzez modę. 

"Moda jest narzędziem do bycia sobą. Jest wolnością, daje tą wolność. I to jest piękne. Nieważne czy pracujecie w modzie, czy tworzycie markę, czy chcecie po prostu zrobić wrażenie. Moda jest najlepszym narzędziem" 

Powtarzała, a nam trudno się z nią nie zgodzić. I nie dość, że Ola jest genialnym ekspertem e-commerce, to także - jak przyznały nasze uczestniczki - jest najlepszą ambasadorką swojej marki. My już wiemy, jakie udogodnienia strony należy wprowadzić, aby skutecznie sprzedawać modę przez Internet oraz że pokazy multibrandowych marek e-commerce potrafią zachwycać bardziej, niż te uwzględnione w harmonogramie Fashion Week'u

ELLE About Fashion: garderoba kapsułowa

"Każdy element garderoby może wyglądać świetnie, jeśli odpowiednio go wystylizujesz. Wszystko wymaga stylizacji"

Powtarza Karolina Limbach, stylistka magazynu ELLE. Podczas warsztatów opowiadała jakie elementy powinny znaleźć się w idealnej garderobie kapsułowej i pokazywała, jak je ze sobą zestawiać, aby z 15 ubrań tworzyć nieskończoną ilość outfitów. 

Co znalazło się w jej mobilnej szafie? Karolina złożyła zamówienie na stronie Modivo.pl, które przepełnione było wełną, kaszmirem i bawełną najwyższej jakości. Bo to właśnie na materiał powinnyśmy zwracać uwagę najpierw, następnie na krój i kolor. Nawet najpiękniejsze fasony nie będą leżały dobrze, jeśli będą wykonane ze słabych tkanin. Wśród wyborów stylistki ELLE znalazł się więc klasyczny biały t-shirt z metką Victoria Beckham, szary sweter Max Mara i koszula o męskim kroju projektu Tommy Hilfiger

ELLE About Fashion: najnowsze trendy a indywidualność 

Sylwia Antoszkiewicz to źródło chodzącej inspiracji. Zajmuje się nie tylko układaniem w szafie i stylizowaniem, ale przede wszystkim układaniem kobietom w głowach. Dziedzina psychocoachingu to jej ogromna pasja i choć sama jest raczej minimalistką, to w życie swoich klientek wnosi mnóstwo kolorów i wzorów. 

"Czym właściwie jest to poczucie własnej wartości? Że ile ja jestem warta? Mam to zmierzyć? Czy w pieniądzach policzyć? O co w ogólne chodzi? Więc postanowiłam zrobić taki myk i zamieniłam poczucie własnej wartości, na poczucie własnych wartości. Wszystko się zmieniło"

Opowiadała, a my już wiemy, że wszystko zaczyna się w głowie i dostałyśmy narzędzia, którymi same możemy nią zarządzać bo - wbrew pozorom - już jesteśmy świadome, że wcześniej to nie my to robiłyśmy. Dziękujemy Sylwia, to było nam tak potrzebne! 

Dziewczyny, dziękujemy że byłyście z nami - do zobaczenia za rok!