MATERIAŁ PARTNERA

W nowej kampanii projektu Moda Polska wystąpili Ambasadorzy inicjatywy: Mister Polski Rafał Maślak oraz cztery Polki, które wygrały ogólnokrajowy casting: Agnieszka Basińska, Martyna Chmielewska, Alicja Chrząszcz oraz Katarzyna Fornalkiewicz.

Praca, ważne spotkanie biznesowe i inne oficjalne sytuacje wymagają odpowiedniego ubioru. Obecnie business code nie jest już tak sztywny jak dawniej i dozwolone są różne zabiegi urozmaicające stylizacje. Niestety
ta dowolność może okazać się zgubna, ponieważ granica między tym co jeszcze wypada, a tym co już zaczyna być nieodpowiednie bywa bardzo cienka. Nowa sesja projektu Polska Moda podpowiada jak podczas oficjalnych okoliczności pokazać się od najlepszej strony, podkreślić atuty sylwetki i jednocześnie przemycić elementy ukazujące własny styl oraz charakter. Aranżacja sesji stylizowana jest na pracownię projektantów mody, w której właśnie jest tworzona nowa kolekcja. Za obiektywem stanął Sebastian Zieliński, natomiast stylizacje opracował Rafał Orłowicz. 

Minimalistyczna biała sukienka połączona z wyrazistą biżuterią oraz balerinkami w ciemnym kolorze to dobre rozwiązanie dla kobiet aktywnych zawodowo, które bardzo cenią wygodę. Sprawdzi się zarówno na takiej figurze jaką ma Alicja – szczupła, wysoka, jak i na kobietach o większych rozmiarach. Komplet Martyny – zwiewna bluzka oraz rozkloszowana spódnica w subtelne kwiaty za kolana - to ponadczasowa elegancja zaczerpnięta z lat 50. Do tego koniecznie buty na obcasie, aby nadać sylwetce lekkości. Zestawienie Rafała z kolei pokazuje jak sprytnie można zrezygnować z białej koszuli i eleganckich spodni na rzecz luźniejszego looku, w którym mężczyzna może czuć się swobodnie w codziennej pracy. Ważnym elementem jego ubioru są skórzane buty dobrane pod kolor koszuli.

Na kolejnych zdjęciach stylista Rafał Orłowicz pokazuje jak w business code można bawić się kolorami.

Na fotografiach zestawiona jest biel z błękitem – niezapinany żakiet oraz spodnie ¾, a do tego szpilki z wężowej skóry u Martyny, błękitno-granatowy look Rafała Maślaka połączony z półbutami również w odcieniach koloru niebieskiego. Z kolei klasyczna biała koszula Agnieszki została przełamana kolorową ołówkową spódnicą
z wyrazistym nadrukiem. Alicja z całej grupy wyróżnia patchworkowa wielobarwna marynarka, mieniąca się w świetle jedwabna koszulka i czerwone czółenka na słupku z lakierowanej skóry. Stylizację wyciszają granatowe spodnie nawiązujące do elementów żakietu. Stylista wykorzystał przy tym zestawieniu czarną biżuterię, która przyciąga wzrok.

Na kolejnych fotografiach stylista pokazał wariacje w wykorzystaniu bieli przy strojach wizytowych. Alicja Chrząszcz ma na sobie biały total look składający się żakietu i sukienki, Agnieszka Basińska prezentuje prosty szary żakiet bez kołnierza, który doskonale łączy się z białym kompletem: minimalistyczną koszulą i eleganckimi spodniami. Zaskakującą propozycją w ubiorze Kasi Fornalkiewicz jest połączenie nieco luźnej sukienki w romantyczne kwiaty z naszyjnikiem stworzonym z delikatnych koralików i łańcucha. Zdecydowanie ten akcent przyciąga uwagę. Inny, dziewczęcy krój wybrała Martyna. Sukienka o fasonie tuniki została wzbogacona o złotą lamówkę. Ukryty ściągacz umożliwia swobodne dopasowanie kroju sukienki do okazji i reszty garderoby. Dla Rafała Maślaka stylista dobrał stylizację najbardziej casualową: skórzana marynarka, biała polówka z elementami denimu oraz niebieskie spodnie. Męsko, z charakterem i wyrazistym stylem. Na fotografii, gdzie Rafał Maślak wychodzi z biura, model ma na sobie ubiór półformalny: błękitny sweter, pod spodem koszula i denimowe spodnie, które pasują kolorystycznie z pikowaną kurtką. Do całości stylista dobrał casualowe skórzane buty.

Firmy wyróżnione znakiem Moda Polska można znaleźć na stronie projektu: www.polskamoda.pl.
Sesja zdjęciowa została przeprowadzona w showroomie polskiej marki balma, która jest wiodącym producentem mebli biurowych w kraju.

O projekcie Moda Polska

Projekt Moda Polska powstał w połowie 2014 r. z inicjatywy rodzimych producentów, którzy wspólnymi siłami chcieli pokazać polskim i zagranicznym klientom potencjał krajowego przemysłu mody. Koordynacja działań organizacyjnych i marketingowych została powierzona Międzynarodowym Targom Poznańskim posiadającym najdłuższe doświadczenie w organizacji spotkań dla branży fashion w kraju.

Idea projektu zakłada promocję marek pod wspólnym znakiem Moda Polska. Firmy ubiegające się o przyznanie znaku muszą wykazać całkowitą produkcję w kraju oraz spełniać bieżące wymogi wzornicze. Wyróżnione marki można znaleźć w sklepach po charakterystycznej przywieszce z logotypem projektu. Na stronie www.polskamoda.pl znajduje się lista brandów, a także wyszukiwarka butików oraz showroomów stacjonarnych, gdzie można kupić produkty w 100% stworzone w Polsce.

Inicjatywa została pozytywnie odebrana przez świat mediów oraz show-businessu. Mister Polski 2014, model Rafał Maślak zgodził się przyjąć tytuł Ambasadora projektu. Towarzyszą mu cztery Ambasadorki, wybrane drogą ogólnopolskiego castingu: Katarzyna Fornalkiewicz (Międzychód), Agnieszka Basińska (Paczkowo), Alicja Chrząszcz (Poznań) oraz Martyna Chmielewska (Poznań). Rafał Maślak wraz z paniami pojawi się również na wybiegu podczas Targów Mody Poznań – najważniejszego wydarzenia dla branży w Polsce.

Projekt Polska Moda powstał również z myślą o rodzimych i zagranicznych właścicielach sklepów odzieżowych oraz obuwniczych, którzy - jak wynika z badań MTP - są żywo zainteresowani nawiązywaniem kontaktów biznesowych z polskimi producentami. Dużym ułatwieniem dla nich jest obecność uczestników programu Polska Moda podczas Międzynarodowych Targów Mody Poznań. Do tej pory znak Polska Moda został przyznany trzydziestu markom.