Moringa - właściwości

Moringa została okrzyknięta mianem super żywności 2016 roku. Ale czym właściwie jest i skąd się wzięła? Okazuje się, że ta niezwykła roślina pochodzi z północnych Indii, choć występuje również w Azji, Afryce oraz Ameryce Łacińskiej. Od setek lat stosuje się ją w medycynie ajurwedyjskiej, gdzie ma szerokie zastosowanie dla zdrowia. Bowiem jej skład zawiera witaminę C, potas, żelazo, trzykrotnie większą zawartość wapnia, niż mleko oraz dwa razy więcej białka, niż jogurt. To czyni moringę doskonałym, naturalnym suplementem - szczególnie dla osób na diecie wege. 

Korzyści dla zdrowia potwierdzone naukowo

Moringa posiada jeszcze inne zalety. Ostatnie badania naukowe wykazały, że jej spożywanie wspomaga laktację u matek wcześniaków. Z kolei wysoka zawartość antyoksydantów sprawia, że ten super food uodparnia organizm na nowotwór i może sprawdzić się w lekach dla chorujących na raka. Jak najlepiej stosować moringę? Zawarte w niej składniki można przyjmować w postaci tabletek lub sproszkowanego, zielonego proszku. Idealnie sprawdza się w odżwyczych koktajlach, czy śniadaniowym smoothie bowl!

Dowiedz się więcej na temat super foods >>