Na diecie bezmięsnej brakuje białka? To przestarzały mit z lat 90. Współczesna medycyna potwierdza, że wegetarianizm wcale nie prowadzi do niedoborów. Wykluczenie mięsa z menu jest nawet pomocne w leczeniu wielu chorób oraz sprzyja zdrowej utracie wagi. Dieta roślinna nie powinna kojarzyć nam się z anemią. Warzywa bywają o wiele lepszym źródłem żelaza, magnezu czy wapnia, niż produkty pochodzące od zwierząt. Ich codzienne spożywanie poprawia odporność oraz wygląd cery i zapobiega rozwojowi groźnych chorób. Jak podają badacze:

"Badania potwierdzają korzyści płynące z diety bezmięsnej. Obecnie, diety na bazie produktów roślinnych uznawane są nie tylko za odżywcze, pomagają też w profilaktyce chorób przewlekłych. Odpowiednio skomponowana dieta wegetariańska, w tym dieta wegańska, jest zdrowa, odżywcza i może nieść korzyści zdrowotne wynikające z zapobiegania lub leczenia niektórych chorób."

Oficjalne stanowisko naukowców z Harvardu jest przychylne diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Badacze polecają również dietę pescetariańską (w której zamiast mięsa znajdują się ryby oraz owoce morza) czy owo-wegetariańską, gdzie nie się nabiału, tylko jajka. Podstawą diety bazującej na warzywach jest zbilansowane menu. Ważne, by w takim jadłospisie nie zabrakło białka (strączki, tofu, brązowy ryż, płatki owsiane), witaminy B12 (nabiał, jajka, algi morskie), żelaza (jarmuż, szpinak, nasiona, orzechy), cynku (produkty pełnoziarniste, strączki, nasiona) oraz kwasów tłuszczowych omega-3 (siemię lniane, orzechy, oliwa, soja). 

Wyniki przeprowadzonych badań znajdują się pod linkiem: 

http://www.health.harvard.edu/staying-healthy/becoming-a-vegetarian

Dieta wege - PRZEPISY >>