Trening cardio to nic innego jak zestaw ćwiczeń wytrzymałościowych, mających poprawić wydolność naszego organizmu, a dokładnie na serce, płuca i naczynia krwionośne. To również dobry trening jeśli chcemy zrzucić zbędne kilogramy. Ćwiczenia cardio to każda aktywność fizyczna pobudzająca ciało do wzmożonej pracy. Utarło się, że cardio to głównie bieganie, jazda na rowerze, pływanie, narty, rolki, nordic walking, ale nie tylko. Trening cardio można również zrobić w domu i to bez dodatkowego sprzętu.

Trening cardio w domu

Zasada jest jedna: ćwiczenia cardio powinno wykonywać się ze stałą, ale umiarkowaną intensywnością, początkowo co drugi dzień przez 30-40 minut. Potem trening cardio możemy wydłużać i powtarzać go nawet codziennie. Tętno powinno być na poziomie 60% maksymalnej wartości. Jak to obliczyć? Powstał już na to prosty wzór: 220 - wiek = tętno maksymalne. Uwaga, osoby z chorobami serca lub problemami z układem oddechowym powinny najpierw skonsultować lekarzem, czy mogą pozwolić sobie na tego typu trening.

Co zalicza się do ćwiczeń cardio? Najpopularniejsze to  przede wszystkim przysiady, pompki, wspinaczka w podporze, brzuszki, bieg w miejscu i skoki na skakance. Jeśli nie mamy w domu tego akcesorium to nic nie szkodzi, można wykonywać ten sam ruch, po prostu go imitując. Pamiętajcie, żeby najpierw rozgrzać mięśnie, inaczej możecie dorobić się kontuzji. 

Tabata, HIIT, interwały – szybkie treningi dla zabieganych >>

Ćwiczenia cardio w domu: wideo

Na YouTube znajdziecie spory wybór treningów cardio właśnie ukierunkowane do robienia w domu. WybraliśĶy dla was najciekawsze i najpopularniejsze filmiki z ćwiczeniami cardio.