Zakwaszony organizm = nieprawidłowe funkcjonowanie ciała. Dieta alkaliczna zwalczy ten problem! 

Cierpisz na brak dobrego samopoczucia i energii do codziennego wykonywania swoich obowiązków? A może doskwierają Ci częste zawroty głowy, osłabienie, niechęć do aktywności fizycznej oraz nieustająca senność? To niekoniecznie zasługa nieciekawej pogody, czy niskiego ciśnienia! Być może Twój organizm wysyła Ci wyraźne sygnały, że jest zakwaszony. Lepiej nie bagatelizuj tego problemu - brak odpowiedniej równowagi kwasowo-zasadowej w ciele osłabia odporność, przyczynia się do otyłości, chorób serca oraz negatywnego nastroju. Wystarczy, że zmienisz swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe i wprowadzisz do diety produkty alkalizujące, a już po tygodniu poczujesz różnicę. Dowiedz się, co jeść, a z czego zrezygnować w trakcie trwania detoksu. Odkwaszanie organizmu czas start! 

Poznaj produkty odkwaszające organizm i dowiedz się, czego unikać w menu:

1. Dieta zasadowa: co zakwasza organizm? 

Dieta zasadowa - jak odkwasić organizm? fot. Fotolia

Zanim ułożysz swój nowy, zdrowy jadłospis, dowiedz się jakich produktów (o silnym odczynie kwasowym) unikać. Na zakwaszenie organizmu najczęściej cierpią osoby, których dieta obfituje w mięso oraz spora dawkę nabiału i wysoko oczyszczonych zbóż, a jest uboga w owoce i warzywa. Do zakwaszenia często prowadzą restrykcyjne sportowe diety, gdzie w menu przeważa białko zwierzęce i ryż, jednak brak w niej zdrowych tłuszczów i niezbędnej dla prawidłowej pracy mózgu fruktozy. Wykonaj pierwszy krok i wyklucz ze swojego jadłospisu wysoko kwasotwórcze składniki. Należą do nich: kawa, czarna herbata, produkty pszenne i pełnoziarniste (pieczywo, makarony), płatki owsiane, mięso wieprzowe i wędliny, sól, kasza jęczmienna, biały cukier oraz zawierające go słodycze, sztuczne słodziki, biały ryż, żółte sery, alkohol. Zacznij swój dzień od pobudzającej szklanki ciepłej wody z sokiem z połowy cytryny (to właśnie ona redukuje nadmiar kwasów w organizmie) i odrobiny pieprzu cayenne.