Dieta bez cukru - czy jest możliwa? 

Cukier ma bardzo zły wpływ na zdrowie - i to nie tylko ten w białej postaci! Jest silnie uzależniającym produktem przyczyniającym się do nadwagi oraz wielu poważnych chorób, powoduje trądzik, wyszuszanie się skóry, odpowiada za tworzenie się zmarszczek. Lepiej więc wyeliminować go ze swojej diety, jeśli zdrowie, uroda i samopoczucie nie są Ci obojętne. Ale czy można tego dokonać z dnia na dzień? Niestety, w dzisiejszych czasach ciężko o produkty bez cukru, do których nie należą tylko popularne słodycze. Cukier spożywczy jest wszędzie - w gotowych sosach, jogurtach, mleku, sokach, kostkach bulionowych, przyprawach, a nawet pieczywie, czy produktach z etykietką "light".

Jak w takim razie ułożyć swój codzienny jadłospis, by móc go uniknąć? Trzeba nauczyć się robić to stopniowo, z czasem wprowadzając do diety słodkie zdrowe alternatywy. Detoks cukrowy najskuteczniej zadziała, gdy zastosujesz go przez 21 dni, chociaż sprawdzi się również w wersji 7-dniowej, gdy chcesz oczyścić się po Świętach oraz wejść zdrowo w Nowy Rok. A gdy to się uda, na zawsze pozbędziesz się napadów na "coś słodkiego" i całkowicie naprawisz swój organizm!

1. Detoks cukrowy: porzuć produkty zawierające cukier

Detoks cukrowy krok po kroku, fot. Fotolia

Pierwszym krokiem w rzucaniu cukru jest przyjęcie podstawowej zasady - koniec z kupowaniem słodyczy i codziennym odwiedzaniem ulubionej cukierni! Z kuchennej szafki powinien zniknąć również cukier trzcinowy, nie będący ani trochę zdrowszy od swojej białej wersji. Od teraz czas zacząć czytać etykiety każdego produktu, który w trakcie zakupów ląduje w Twoim koszyku. Zdziwisz się, jak wiele składników Twojej diety w swoim składzie zawiera cukier! Powstrzymanie apetytu na słodkości w chwili, gdy dopadnie CIę wilczy głód na "coś słodkiego" początkowo może być trudne, ale już po kilku dniach odczujesz różnicę w funkcjonowaniu swojego organizmu - będziesz mieć więcej energii, lepszy sen i przyjemne uczucie lekkości.