Czekolada w dietetycznej odsłonie - niskokaloryczne desery

Bywają dni, podczas których nie potrafimy przestać myśleć o tabliczce czekolady. Ale czy sięgnięcie po ulubioną słodycz skończy się na zjedzeniu dwóch kostek? Jeśli należysz do czekoladoholików nie panujących nad swoim apetytem, mamy dla ciebie sześć zdrowych przekąsek. Te desery na bazie karobu lub kakao to fit alternatywa dla kupnych słodyczy. Nie znajdziesz w nich cukru oraz tłuszczów trans! Co więcej, dostarczają ciału białko, błonnik, żelazo i magnez, skutecznie poprawiając zły humor. Nie wahaj się eksperymentować w kuchni z super foods, czy naturalnymi składnikami. Dzięki nim stworzysz słodkie kombinacje służące zdrowiu i twojej figurze!

Poznaj 6 czekoladowych przekąsek poniżej 150 kcal:

1. Czekoladowe przekąski poniżej 150 kcal - muffinki z fasoli

Czekoladowe przekąski poniżej 150 kcal, fot. Fotolia

Mocno czekoladowe muffinki z fasoli zaspokoją każdy apetyt na słodkości. Nie znajdziesz w nich cukru, ani grama pszennej mąki!

Kalorie: 1 porcja ma 149 kcal

Składniki:

szklanka czerwonej fasoli z puszki

1/3 szklanki syropu klonowego

2 łyżki masła orzechowego

3/4 szklanki ciemnego kakao

kilka kropel ekstraktu waniliowego

1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

2 kostki gorzkiej czekolady

Fasolę zmiksuj w pojemniku blendera z masłem orzechowym, syropem klonowym, kakao, wanilią i proszkiem do pieczenia. Gotową masę przełóż do foremek od muffinów. Ich wierzch posyp posiekaną gorzką czekoladą. Piecz muffiny przez 40 minut w 180 stopniach. Gotowe!