Choroby tarczycy a sport

Niedoczynność i nadczynność tarczycy oraz choroba Hashimoto to schorzenia, które coraz częściej dotykają współczesnych kobiet. Problemy z hormonami, jakie wywołują, mają wpływ na samopoczucie, czy figurę. Dlatego tak ważne jest przyjmowanie leków, właściwa dieta oraz aktywność fizyczna wpisana w tygodniowy harmonogram. Dzięki uprawianiu sportu łatwiej utrzymać sylwetkę w ryzach, pomimo szwankującego metabolizmu. Ćwiczenia zapobiegają nadmiernej otyłości i dodają energii - poprawiają humor! Osoby mające problemy z tarczycą borykają się z ciągłym uczuciem zmęczenia. Bywa też, że ich kondycja jest o wiele słabsza, przez co wysiłek może być nie lada wyzwaniem. Dlatego tak ważny jest wybór treningu, który, zamiast sprawiać dyskomfort, ułatwi leczenie. Sprawdź, jaki sport pozytywnie wpłynie na twoją gospodarkę hormonalną.

Dieta w niedoczynności tarczycy - przeczytaj >>

Ćwiczenia przy niedoczynności tarczycy i chorobie Hashimoto:

1. Choroby tarczycy a sport: interwały

Choroby tarczycy a sport, fot. Fotolia

Intensywny trening każdego dnia nie jest ratunkiem dla rosnącej wagi. Nadmierna ilość ćwiczeń przyczynia się do podwyższenia w organizmie hormonu stresu - kortyzolu. To zaburza funkcjonowanie tarczycy i nie przyczynia się do chudnięcia. Przeciwnie, skutkuje przetrenowaniem, złym samopoczuciem oraz obniżeniem sprawności. Trenujesz dynamiczne dyscypliny? Powinnaś ograniczyć je do 2-3 razy tygodniowo. Zafunduj sobie interwały, polegające na naprzemiennej zmianie tempa i intensywności. Jeśli lubisz kardio, postaw na rower, lekki jogging, pływanie lub ćwiczenia obwodowe. W ich trakcie pilnuj, aby twój puls nie przekraczał 140-150 uderzeń na minutę. To samo tyczy się kobiet chorujących na nadczynność tarczycy. Pomimo zwiększonej pracy serca, należy uważać, by nie przeciążyć organizmu. Zdecyduj się fitness wodny lub trening obwodowy, który nie narzuca tempa, a rzeźbi każdą część ciała.