Bikram joga - sposób na szybkie spalanie kalorii 

Marzysz o treningu, który nie tylko skutecznie spala kalorie, ale i relaksuje całe ciało? A może szukasz ucieczki od codziennych spraw, sposobu na regenerację umysłu? Połączenie tych oczekiwań jest możliwe - wystarczy, że udasz się na Bikram jogę. Ta praktyka, choć nieco kontrowersyjna, zdążyła już zrzeszyć sobie wielbicieli na całym świecie, również pośród gwiazd. Uczęszczają na nią m. in. Alessandra AmbrosioBeyoncé, Lady GagaJennifer AnistonMadonna, a nawet George Clooney, czy David Beckham. Kochają ją top modelki, obowiązkowo wplatając Bikram w swoją fit rutynę.

Dla kogo jest Bikram joga?

Celem Bikram jogi jest poprawa kondycji, głębokie rozciąganie całego ciała, masaż mięśni i oczyszczenie organizmu z toksyn. Ćwiczenia trwają 90 minut, podczas których w rozgrzanej do ok. 41 stopni sali można spalić aż...1000 kalorii! Ten rodzaj praktyki składa się z cyklu 26 pozycji będących sekwencjami klasycznej hatha jogi. Każde zajęcia poświęcone są ich stopniowemu doskonaleniu. Oznacza to, że do nauki Bikram może przystąpić każdy - nawet osoby, które za sportem nie miały w życiu za wiele wspólnego. Za sprawą wysokiej temperatury panującej w pomieszczeniu ciało zaczyna nadmiernie się pocić podczas wykonywanych ruchów, dzięki czemu dochodzi w nim do naturalnego detoksu.

Wraz z wydalanym potem organizm zostaje oczyszczony z toksyn i zaczyna spalać kalorie. W rozgrzanej, klimatyzowanej sali nasze mięśnie stają się bardziej podatne na rozciąganie, dzięki czemu już po miesiącu ćwiczeń zauważysz wyraźną poprawę elastyczności ciała i zwiększoną równowagę. Ten rodzaj praktyki to idealna opcja dla tych, którzy w szybkim czasie chcą nabrać giętkości, zrzucić niechciane kilogramy, wyrzeźbić (oraz ujędrnić!) ciało czy poprawić metabolizm. Biegasz, trenujesz fitness, podnosisz ciężary? Być może "gorąca joga" będzie idealnym uzupełnieniem Twojej fit rutyny 

Co powinnaś wiedzieć przed pierwszymi zajęciami? 

Bikram, jak każdy inny rodzaj jogi, nie wymaga specjalnego stroju, czy wymyślnych akcesoriów. Jak przygotować się do praktyki? Załóż wygodny strój (najlepiej sportowy top, krótkie spodenki czy "oddychające" legginsy) i zabierz ze sobą matę do ćwiczeń, ręcznik do wycierania ciała w trakcie praktyki oraz...koniecznie butelkę wody lub izotonik. Gorącej jogi nie powinny ćwiczyć osoby mające epilepsję. Nie ma przeciwskazań co do praktykowania jej w ciąży lub w trakcie miesiączki. Bikram pomoże osobom chorującym na tarczycę - wiele pozycji jogicznych stymuluje gruczoł i reguluje gospodarkę hormonalną.

W Polsce Bikram jogę możesz ćwiczyć w szkole Bikram Joga Warszawa

www.bikram.pl

Tekst: Zuzanna Ludwig / Green City Life