Zdrowa dieta nie musi równać się katordze i licznym wyrzeczeniom. Warunek? Zacznij samodzielnie przygotowywać posiłki, rezygnując przy tym z wysoko przetworzonych produktów. Kluczem do dobrze zbilansowanej diety jest menu obfitujące w owoce i warzywa, błonnik, białko oraz zdrowe tłuszcze. Ale co zrobić, jeśli pomimo dostosowania się do nowych reguł często czujesz się nienasycona lub brakuje Ci ulubionych przysmaków? Na wszystkie dietetyczne problemy znajdzie się sposób - wystarczy, że wcielisz w życie kilka prostych porad! Z ich pomocą lekkie, wiosenne menu stanie się ciekawsze, a komponowanie dań o wiele prostsze, niż dotychczas.

10 najlepszych dietetycznych porad:

1. Dietetyczne porady: nigdy nie pomijaj śniadania

10 najlepszych dietetycznych porad, fot. Fotolia

Rano nie masz czasu, by zjeść śniadanie lub po prostu nie czujesz głodu? Pomijanie pierwszego posiłku to największy, dietetyczny błąd! To właśnie po przebudzeniu powinnaś dostarczyć swojemu ciału solidną dawkę energii w postaci wartościowych kalorii, na które składają się witaminy, białko i błonnik. W odchudzającym menu warto zamienić kanapki na owsiankę, jaglankę, czy sycący miks owoców z nasionami chia. Za to w sytuacjach kryzysowych na nogi postawi Cię bulletproof coffe, która nie tylko podkręca metabolizm, ale i na długo zaspokaja apetyt!