Czym są zawiadomienia o ślubie?

Jak wygląda zawiadomienie o ślubie? Zawiadomienia o ślubie, czyli inaczej zaproszenia na sam ślub to rozwiązanie dla młodych par, które z jakiegoś powodu nie mogą lub nie chcą zapraszać wszystkich gości na przyjęcie weselne. Są często wykorzystywane przez pary decydujące się na poinformowanie o zaślubinach osoby z pracy, sąsiadów czy znajomych z dzieciństwa. Jaka jest treść zawiadomienia o ślubie? Zawiadomienia ślubne mają za zadanie informować jedynie o ceremonii, a nie tak jak zaproszenia ślubne, również o następującym po niej weselu.

W jakiej formie wysyłane są zawiadomienia o ślubie? Pocztą, telefonicznie, osobiście lub - coraz częściej - za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Czy jednak wysłanie zawiadomienia o ślubie w formie elektronicznej jest zgodne z podstawowymi zasadami savoir vivre? To zależy. Według ekspertów, dopuszczalne jest mailowe zawiadomienie osób z miejsca pracy, jednak tylko w przypadku, jeśli panuje w nim dosyć swobodna atmosfera. Elektroniczne zawiadomienie o ślubie sprawdzi się również w przypadku osób młodszych, zaznajomionych z nowymi technologiami i z mniejszym przywiązaniem do tradycji.

Najpiękniejsze obrączki ślubne – 10 wzorów, które was zainspirują>>

Kiedy i jak poinformować o ślubie?

Kiedy jest dobry moment na poinformowanie o planowanym zawarciu związku małżeńskiego? Przyjmuje się, że w powinno się to zrobić co najmniej na dwa miesiące przed ślubem. Aby potwierdzić swoją obecność, niektórzy goście będą musieli nie tylko zorganizować podróż i odłożyć fundusze, ale być może wziąć wolne w pracy, zorganizować opiekę nad dziećmi lub wcześniej zająć się innymi uciążliwymi obowiązkami.

Jak powiadomić o ślubie w pracy?

Jeśli już zdecydujesz się na zaproszenie na ślub swoich współpracowników, zawiadom ich o uroczystości za pośrednictwem ogólnego maila, w którym podasz szczegóły ceremonii. Osobą, którą zawiadomisz o ślubie osobiście może być twój przełożony, ale nie jest to ogólnie przyjęta zasada.

Zanim zajmiesz się kompletowaniem listy gości składającej się ze znajomych z pracy, spójrz na ogólną listę gości weselnych. Ile osób się na niej znajduje, a ile pomieści kościół lub miejsce, w którym odbędzie się ceremonia? Ile osób planowałaś początkowo zaprosić na ślub? Sprawdź, ile masz wolnych miejsc, a następnie przyjrzyj się ludziom, z którymi pracujesz. Niezależnie od tego, czy jest to twój szef, znajoma obok której siedzisz od lat, czy też ludzie, z którymi spędzasz dużo czasu na wspólnych spotkaniach - ustal, które z tych osób naprawdę chciałabyś zaprosić na ślub.

Czy musisz zapraszać na swój ślub szefa i współpracowników? Odpowiedź brzmi: nie. Ale co jeśli chcesz zaprosić kilka osób, z którymi pracujesz lub tylko swojego przełożonego? Albo jeśli nie chcesz zapraszać żadnej z tych osób, ale czujesz, że pominięcie ich na liście gości mogłoby być niezręczne?

Ważne jest, abyś uświadomiła sobie, że nie musisz zapraszać wszystkich współpracowników - w końcu to normalne, że nie przepadasz za wszystkimi, z którymi na co dzień dzielisz biuro. To, że pracujesz z wieloma osobami, nie oznacza, że musisz zaprosić je wszystkie na swój ślub. Decyzja należy do ciebie i powinna być zawsze oparta na tym, z kim naprawdę łączy cię jakaś więź, a nie na tym, kogo czujesz się zobowiązana zaprosić. Jeśli nie ma nikogo z pracy, kogo naprawdę chciałbyś widzieć w dniu ślubu, nie krępuj się skreślić wszystkich współpracowników z listy gości.

Jennifer Lopez już 20 lat temu przewidziała, że weźmie ślub w Las Vegas? „Miłość jest cierpliwa”>>

Przygotuj się jednak na to, jak poradzić sobie z ich ewentualnymi komentarzami. Jedną z rzeczy, którymi możesz się stresować jest to, jak zareagują, gdy nie zostaną zaproszeni na ślub. Upewnij się, że masz przygotowaną konkretną odpowiedź, aby w razie pytania, dlaczego nie zostali zaproszeni, nie zaplątać się we własne słowa lub nie powiedzieć czegoś, czego nie chciałaś. Możesz ograniczyć się do poinformowania współpracowników o tym, że lista gości była mocno ograniczona i mogłaś zaprosić tylko określoną liczbę osób, ale z chęcią uczcisz ten ważny moment z całym teamem w inny sposób.

Jak poinformować o zmianie daty ślubu?

“Spodziewaj się niespodziewanego” - to hasło, które powinno towarzyszyć parom młodym podczas planowania ślubu. Na każdym kroku czyhają różne nieprzewidywalne rzeczy, których nie możesz zaplanować. I choć żadna para na początku nie dopuszcza tego do świadomości, czasami może oznaczać to bycie zmuszonym do wysłania zawiadomień o przełożeniu ślubu.

Jest wiele powodów, dla których data ślubu może ulec zmianie, od klęski żywiołowej mającej wpływ na miejsce uroczystości po nagły wypadek rodzinny wymagający natychmiastowej reakcji. Co więc powinnaś zrobić, jeśli taka sytuacja cię spotka? Po pierwsze, ważne jest, aby poinformować gości o zmianie daty niedługo po tym, gdy dowiesz się, że trzeba to zrobić. W tym przypadku dopuszczalne będzie wysłanie wiadomości sms lub powiadomienie ich za pośrednictwem mediów społecznościowych, aby przekazać informacje jak najszybciej.

W pierwszej kolejności powiadom świadków, najbliższą rodzinę i przyjaciół. Możesz włączyć ich w proces podejmowania decyzji o zmianie daty, jeśli ich obecność jest dla ciebie priorytetem. Oczywiście weź jednak również pod uwagę, że zmiana daty może pociągnąć za sobą zmianę dostępności gości - nie wszystkim może pasować nowy termin.

Czy to na kilka tygodni, czy miesięcy przed wielkim dniem, im wcześniej powiadomisz rodzinę i przyjaciół, tym większe prawdopodobieństwo, że będą mogli dołączyć do świętowania. Kiedy podajesz nową datę (lub mówisz, że jest to data do ustalenia), możesz dołączyć do powiadomienia krótkie uzasadnienie, albo w ogóle nie podawać powodu. Dyplomatycznie będzie wspomnieć o nieprzewidzianych okolicznościach, które spowodowały zmianę daty - nie musisz jednak dodawać niczego więcej, szczególnie jeśli kierujesz wiadomość do dalszych krewnych lub znajomych.

Prezenty na wieczór panieński - co podarować pannie młodej? 9 pomysłów na upominki dla przyjaciółki>>

Jak poinformować o odwołaniu wesela?

Odwołanie ślubu, choć bardzo niefortunne, zdarza się. Niektóre odwołania mogą być tylko tymczasowe, inne zaś stałe. Niezależnie od tego, czy przekładasz ślub, czy go odwołujesz, poinformowanie gości o tym fakcie jest najwyższym priorytetem.

Konieczność informowania gości o odwołanym ślubie jest dosyć niezręczną i delikatną sytuacją, której każda planująca zaślubiny para pewnie wolałaby uniknąć. Bez względu na to, z czyjej winy został odwołany ślub, dobrze i kulturalnie jest załatwić wszystkie formalności wspólnie - dotyczy to również poinformowania o zajściu gości.

Zdajemy sobie sprawę, że trudno będzie poinformować wszystkich gości o odwołaniu ślubu osobiście, jednak należy zadbać co najmniej o zawiadomienie ich telefonicznie lub za pośrednictwem listu, maila, czy wiadomości na Facebooku. Jeśli masz do czynienia ze zbyt trudnymi emocjami, z którymi samodzielnie nie możesz sobie poradzić, o wsparcie w wysyłaniu powiadomień poproś rodzinę lub przyjaciół.

Ślub za granicą - jak go zorganizować i jakie wiążą się z tym koszty?>>

Suknia ślubna na ostatnią chwilę. 10 białych sukienek z Zara, w których zechcesz powiedzieć "tak">>