Jaka jest pierwsza myśl, gdy słyszysz słowo "starość"? Z pewnością nie wizja osoby w podeszłym wieku, która biega, przepływa wpław jezioro i jeździ na kolarzówce. A już na pewno nie staruszka biorąca udział w zawodach Ironman! Jednak takie skojarzenie to nie abstrakcja, co udowadnia nowa kampania Nike. Jej twarzą została zakonnica (!) Madonna Buder, aktywna 86-latka. W chrześcijańskim zakonie, do którego należy, nazywana jest "żelazną siostrą". Nie bez powodu - starsza pani ma na swoim koncie zawody Ironman Triathlon, które polegają na przepłynięciu, przejechaniu na rowerze i przebiegnięciu solidnych kilometrów, na niełatwej trasie. Spot reklamowy "Unlimited Youth" z jej udziałem udowadnia, że wiek nie zna granic. Bo ludzkie ciało może wszystko, gdy idzie w parze z siłą woli oraz mocnym charakterem.

Nike wprowadza stroje kąpielowe dla muzułmanek. Czy hidżaby okażą się hitem sprzedażowym? >>

Wideo jest tylko częścią kampanii reklamowej sportowego giganta, która promuje olimpijskie poczynania. Nike każdego dnia motywuje sportowców, by mieli niewyczerpany potencjał do realizacji swoich celów. Film przedstawia dzień z życia zakonnicy, od modlitwy po bicie rekordów na zawodach. Jak mówi siostra, jej przygoda ze sportem nie trwała całe życie. Zaczęła się dopiero w wieku 45 lat! Pani Buder jest najstarszą kobietą na świecie, która przebrnęła przez cały Ironman. I to z najszybszym rekordem czasowym w kategorii wiekowej od 85-90 lat - 16 godzin i 32 minuty! To prawdziwa fitspiracja dla młodszych pokoleń i żywe potwierdzenie słynnego motta Billa Bowermana (założyciela Nike), który mawiał: "jeśli masz ciało, jesteś atletą". Just do it!

Kampania Nike "Unlimited Youth" - WIDEO: