Raf Simons jeszcze nie pokazał swojej pierwszej regularnej kolekcji dla Calvina Kleina, ale już stworzył niesezonową kampanię "By Appointment" (zobaczcie tutaj>>) i... zmienił logo amerykańskiego domu mody. Na Instagramie @calvinklein właśnie ukazała się jego nowa wersja. Pierwsze logo (chyba jedno z najbardziej znanych i rozpoznawalnych na świecie) zaprojektowane zostało w latach 70. przez Jeffrey'a Banksa. Później napis "Calvin Klein" i litery"cK" były delikatnie modyfikowane, a ich odcień zmieniał się w zależności od linii ubrań (np. w bieli pojawiały się na odzieży sportowej). Teraz za projekt oprócz Simonsa, odpowiadał Peter Saville (Brytyjczyk, który wcześniej tworzył okładki albumów Joy Division czy New Order). Jaki wygląda nowe logo? Po pierwsze zniknęło "cK", zmieniły się odstępy między literami, a imię i nazwisko założyciela marki jest skonstruowane wyłącznie z (bezszeryfowych) wersalików. Jak czytamy na Instagramie jest to "powrót do oryginału".

Podobny ruch co Raf Simons wykonał wcześniej Jonathon Saunders z logo marki Diane von Furstenberg, a także Hedi Slimane, zmieniając nazwę i logo francuskiego domu mody z Yves Saint Laurent (YSL) na Saint Laurent Paris (co wywołało zresztą falę krytyki). Jednak jego następca - Anthony Vaccarello, posłuchał rad klientek z nostalgią wspominających dawny monogram i (chociaż nie zmienił nazwy brandu) to szybko powrócił do słynnych trzech liter, "budując" z nich w swojej nowej kolekcji nawet obcasy szpilek. Czy za poprzednim logo cK zatęsknimy równie szybko?