Domowe selfie znanej modelki, muzyka i blogerki w bieliźnie Calvin Klein. Zdjęcia zamieścili na swoich profilach na Instagramie Miranda Kerr, Trey Songz, a także Rumi Neely oraz Chiara Ferragni. To nie przypadek, tylko pomysł na najnowszą kampanię reklamową marki. Potem nastąpiła istna lawina fotografii, w ciągu następnych kilku tygodni nie tylko fani marki oraz bielizny, ale również kolejne znane osoby wrzucały swoje ujęcia z hashtagiem #mycalvins. Byli to m.in.: Vanessa Hudgens, Iggy Azalea, Lara Stone, Kendall Jenner, Poppy Delevingne, Hanneli Mustaparta oraz modelki Soo Joo i Tilda Lindstam. Lista cały czas się wydłuża -  wczoraj swoje zdjęcia opublikowała Julia Kuczyńska, czyli Maffashion . Fergie opublikowała nawet krótki klip:

Przypomnijmy: zaraz po opublikowaniu pierwszych postów w internecie zawrzało. Podobno zdjęcie byłej modelki Victoria's Secret otrzymało blisko 40 tysięcy polubień w przeciągu 30 minut, podczas gdy Songz zdobył ponad 116 tysięcy w dwie godziny.  Włoska blogerka dwoma zdjęciami osiągnęła pułap prawie tysiąca polubień. Imponujący wynik, prawda?

Kampanie Calvin Klain w późnych latach 80. i 90. pomogły nabrać tempa niejednej karierze. Do zdjęć reklamowych brandu pozowali m. in. Christy Turlington (top modelka promowała bieliznę Calvin Klein także w sezonie jesień-zima 2013), Kate Moss, Mark Wahlberg, Zoe Saldana czy Kellan Lutz. Najnowsza kampania nie należy do klasycznych, trochę surowych portretów eksponujących charakterystyczne logo przy bieliźnie. Wykorzystuje potencjał social media do swoich działań wizerunkowych.

Jako ciekawostka, nie tylko marka Calvin Klein wzbudza szum w social mediach. Podczas New York Fashion Week Marc Jacobs otworzył tymczasową perfumerię. Do akceptowanych metod płatności nie należała gotówka, czy karty płatnicze, tylko społecznościowa waluta. Klienci za zakupy mieli płacić hashtagiem #MJDaisyChain umieszczanym przy swoich postach na Twitterze, Instagramie i Facebooku. Czy właśnie obie marki zapocząkowały trend niekonwencjonalnego promowania się wykorzytując social media? 

#mycalvins, czyli oryginalna kampania bielizny Calvin Klein >>