Zaledwie wczoraj Polski Związek Piłki Nożnej ujawnił, jak będą wyglądać nowe koszulki naszej reprezentacji. Pierwsze zdjęcia już pojawiły się w sieci, choć produkty trafią do sprzedaży dopiero 29 marca. Można za to zapisać się do newslettera, żeby otrzymać informacje o cenie i kiedy dokładnie będzie możne je kupić. Sportowcy wystąpią w nich podczas nadchodzących mistrzostw świata w Rosji. Zarówno dziennikarze zajmujący się tą tematyką, jak i fani dyscypliny doceniają nowy model koszulek wyprodukowanych przez Nike. Z tej okazji słynna sportowa marka wypuściła własną sesję promocyjną ubrań dla reprezentacji. To właśnie o tych zdjęciach mówi polska blogosfera.... Z jakiego powodu?

Nowy lookbook Nike zrealizowany jest w konwencji nawiązującej do blokowisk i stereotypów z jakim kojarzą się kraje Europy Wschodniej. Podciągnięte skarpety, klapki, bluza pod koszulką, która została też wciągnięta w spodenki. A wszystko to na tle bloku mieszkalnego i osiedlowego sklepu spożywczego. Czy to źle? Od kilku sezonów świat mody szaleje na punkcie estetyki rodem z lat 90. Gosha Rubchinskiy, rosyjski projektant będący aktualnie jedną z największych gwiazd w świecie mody, znany jest ze swojego sentymentu właśnie do tej estetyki. A w ślad za nim idą inne znane marki i najbardziej luksusowe domy mody. Sam Nike również wyznacza trendy w świecie sportu, więc chyba nie powinien nikogo dziwić pomysł na sesję. Tak bliski naszej rzeczywistości, przynajmniej jeszcze kilka lat temu. A może w niektórych miejscach w Polsce mężczyźni nadal się tak noszą?

 

serwis prasowy

Nowa koszulka polskiej reprezentacji