VF Corp, które jest już właścicielem takich marek, jak The North Face, Timberland, Vans, Wrangler, poszerza swoje portfolio. I to o jeden z popkulturowych i jednoznacznie kojarzących się ze streetwearem brandów - Supreme. Jego dotychczasowymi udziałowcami były firmy Goode Partners i Carlyle Group, teraz jednak za markę będzie odpowiadało VF Corporation, które kupiło 100% udziałów za 2,1 mld dolarów (a to sprawiło, że akcje przedsiębiorstwa skoczyły o 10,3 %). Tak dużego przejęcia w VF Corp nie było dawno, odkąd firma w 2011 roku zdecydowała się na zakupu marki Timberland za 2,3 mld dolarów.

Co więcej, koncern modowy obiecał dopłacić GP i CG 300 mln dolarów, jeśli sprzedający dotrzymają założeń podpisanych w umowie. Te mają zostać wypełnione do końca 2020 roku, czyli właściwie... już za chwilę. 

Czy to oznacza, że już wkrótce Supreme wejdzie na zupełnie nowe tory i ponownie stanie się love brandem? Niewykluczone, że ten transfer pozwoli marce odetchnąć na nowo i zaowocuje powrotem do świetnych kolekcji. Jak podaje Business Of Fashion, VF Corporation oświadczyło, że ​​spodziewa się, że Supreme wygeneruje przychody w wysokości co najmniej 500 milionów dolarów do 2022 roku, a założyciel James Jebbia pozostanie w firmie.

Najciekawsze grupy na Facebooku: dziewczyński streetwear, dżungla we własnym domu, włosing, design z PRL-u i moda z drugiej ręki>>

Marka powstała w Nowym Jorku w połowie lat 90. z inicjatywy Jamesa Jebbia, byłego menadżera Stussy i początkowo kierowana była głównie do skateboarderów, hip-hopowców oraz młodzieży. Pierwszy sklep został otwarty w 1994 roku w starej powierzchni biurowej na dolnym Manhattanie i pracowali w nim statyści głośnego filmu "Dzieciaki" (w którym grała między innymi Chloë Sevigny). Charakterystyczne czerwone logo z nazwą marki, wypisane Futurą i oparte na propagandowej sztuce Barbary Kruger, szybko znalazło swoich zwolenników, co zaowocowało otwarciem nowych sklepów - jeszcze w latach 90. w Tokio, Osace i Fukuoce, a w nowym milenium między innymi w Los Angeles, Londynie, Paryżu. Supreme tworzy kolekcje tylko w krótkich seriach, by unikać nadprodukcji. Znane jest też z licznych współprac z innymi markami, projektantami, a nawet artystami - w CV marki znajdziemy chociażby kolekcje z Comme des Garçons i Louis Vuitton, blaty deskorolkowe zaprojektowane przez Damiena Hirsta, Davida Lyncha i Nan Goldin, a także zaskakujące akcesoria, wśród których są cegły, flippery i ciastka Oreo. W 2018 brand zdobył nagrodę Menswear Designer of the Year stowarzyszenia Council of Fashion Designers of America. 

Supreme x Smerfy: zapowiedź najnowszej kolekcji pojawiła się w sieci. A my zastanawiamy się, co się właśnie wydarzyło?>>