O Wioli Wołczyńskiej zrobiło się głośno, gdy w 2010 roku historycznie i artystycznie naznaczoną kolekcją "Cossack" zdobyła 4 wyróżnienia podczas konkursu "Złota Nitka". Naturalnym etapem dla rozwoju projektantki był więc Fashion Week Poland, na którego wybiegach przeszła bardzo ciekawą drogę. Wiola zaczynała od kolekcji stonowanych, nawiązujących do minionych dekad, by powoli ale sukcesywnie przekonywać do siebie klientki szukające dobrej mody casualowej ze sportowym zacięciem. Pierwszym krokiem do ich serc była kolekcja wiosna 2013 (stylizacyjnie związana z kulturą fitness z lat 80.), kolejnym będzie nowa linia ESSENTIAL - jesteśmy tego pewne. Nowe, bardzo miejskie i sportowe ubrania z basicowej linii marki łączą funkcjonalność z dziewczęcym wdziękiem charakterystycznym dla estetyki projektantki.

W kolekcji znajdziemy pastelowe bluzy z obszernymi kapturami, zapinane na zatrzaski spódnice, koszulowe sukienki z kołnierzykami, bawełniane tuniki i przewiewne, choć nadal eleganckie topy. Wołczyńska nadal lubi bawić się formą - ubrania są dwustronne, a zestawy modułowe - można je nosić na różne sposoby. Jest sportowo, ale dziewczęce detale: falbanki, marszczenia, kołnierzyki, nie pozwalają zapomnieć o tym, kto stoi za linią ESSENTIAL.

Projektantka czuje odpowiedzialność za swoje nazwisko, którym podpisywała swoje podstawowe kolekcje, dlatego nawet przy basicu pozostaje wierna świetnej jakości materiałom (to nadal dość rzadki zwyczaj w niższych liniach polskich marek). Dlatego w ESSENTIAL użyła satynowanej bawełny i superprzyjemnego dla ciała drzewnego modalu (bardzo odpornego na zniszczenia w praniu i użytkowaniu). Biorąc pod uwagę świetne, funkcjonalne kroje i wysoką jakość tkanin (które można uczciwie docenić, tylko je nosząc), ceny w linii wydają nam się naprawdę niewysokie. Za top Wołczyńskiej zapłacimy ok. 390 złotych, za spódnicę ok. 400-500, za sukienkę ok. 600. Droższa jest tylko eksponowana w kampanii piękna, dwustronna kurtka z kapturem (699 zł), która zawstydza droższe, choć polyestrowe, wiszące na wieszakach popularnych sieciówek. 

W tę kolekcję naprawdę warto zainwestować. Linię Wiola Wołczyńska ESSENTIALS znajdziecie między innymi w SHWRM.pl.

W galerii obejrzycie świetną, bardzo świeżą kampanię Justyny Dudek i zdjęcia z prezentacji kolekcji w Pin Up Studio (fot. Filip Okopny).

Więcej na naszym profilu Instagram - @ellepolska :)

KAMPANIA: foto: Justyna Dudek modelka: Lena / Model+ fryzura i make up: Gosia Sulima scenografia: Kat&Zu Zuza Słomińska stylizacja: Wiola Wołczyńska-Bryćko retusz: Magdalena Baran