Weekday: co to jest?

Weekday to szwedzka marka należąca do Grupy H&M. Została założona w 2002 roku. Główne inspiracje? Styl młodych ludzi i street style. Chwilowo sklepy brandu znajdziecie w 10 krajach na świecie, m.in. w Austrii, Danii, Niemczech, Norwegii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii (zamówienia online dostarczane są z kolei do 18 państw). Już niedługo pierwszy sklep pojawi się także w Polsce.

Weekday w Polsce

Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie Weekday zawita do Polski. Do informacji podano jednak, że polski sklep będzie mieścił się w Elektrowni Powiśle w Warszawie (przy ulicy Zajęczej 2b). Więcej o koncepcie Elektrowni Powiśle przeczytacie tutaj >>>

Weekday: ubrania i dodatki

Weekday słynie z basicowych ubrań i jeansów. Większość rzeczy utrzymanych jest w minimalistycznej estetyce. W kolekcjach marki znajdziecie m.in. bawełniane bluzy z kapturem, t-shirty, proste tuniki, ramoneski, czapki z daszkiem, a także biżuterię, kostiumy kąpielowe, bieliznę, torebki i buty. Podobnie jak w & Other Stories, niektóre modele, które można kupić w butikach stacjonarnych i online Weekday'a, pochodzą z innych znanych streetwearowych brandów, np. Fila czy Vans

Uzupełnieniem prostych ubrań w stonowanej kolorystyce są projekty z geometrycznymi albo malarskimi printami, typowo trendowe rzeczy (szczególnie nawiązujące do estetyki lat 90., jak bucket hats czy spodnie-kolarki) oraz klasyczne rzeczy odszyte z materiałów o ciekawej fakturze (np. sztruksowe czy winylowe mini). 

Weekday: ceny

Ceny w Weeday są porównywane do cen w popularnych sieciówkach. Za sweter trzeba zapłacić 50 euro, czyli około 215 zł, dżinsy to koszt 50-60 euro, a ceny t-shirtów zaczynają się od 15 euro.

Weekday: kampanie i sesje

Na stronie Weekday obejrzycie ubrania na lookbookowych zdjęciach z dziewczynami o różnym typie urody i różnej budowie ciała. Kampanie marki często powstają w duchu "body positive". Są niezwykle naturalne i niewymuszone.