Alexander McQueen vintage? Dom mody debiutuje w nowym programie Vestiaire Collective

Znacie francuski sklep internetowy z modą z drugiej ręki, który zrewolucjonizował branżę? Vestiaire Collective powstało w 2009 roku w Paryżu, a dziś jego wpływy rozlały się na cały świat. W ich internetowym komisie kupują wszyscy - od redaktorek mody i stylistek, po aktorki, artystki, biznesswoman czy po prostu fanki dobrej mody w jeszcze lepszych cenach (zajrzyjcie tam obowiązkowo jeśli polujacie na stare kolekcje luksusowych marek i perełki vintage najważniejszych domów mody z Givenchy, Miu Miu, Bottega Veneta, Céline albo Chloé na czele).

Najlepsze aplikacje do sprzedaży ubrań i zakupów z drugiej ręki>>

Teraz Vestiaire Collective rozpoczyna nowy projekt, "Brand Approved", który skupi się na resellerach i pierwszym domem mody, który bierze w nim udział, jest Alexander McQueen. Na czym dokładnie będzie polegać? Marka ma uwierzytelnić oraz odkupić niepotrzebne już używane ubrania i dodatki od dawnych  klientów, a następnie wystawić je na platformie (dzięki temu będą tam dostępne z dodatkową weryfikacją autentyczności już z góry). Każdy, kto zdecyduje się odsprzedać brytyjskiemu domowy mody swoją garderobę, dostanie też dodatkowe rabaty na zakupy w Alexander McQueen. Kto wie, może uda Wam się nawet kupić projekty legendarnego Lee McQueena, założyciela tego domu mody i jednego z najważniejszych współczesnych projektantów w historii? Na Waszym miejscu zaczęlibyśmy odświeżać stronę Vestiaire Collective już teraz. 

3 rzeczy, które warto kupić w second handzie, jeśli właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z vintage>>

Fanny Moizant, współzałożycielka i prezeska Vestiaire Collective, podkreśliła w rozmowie z Business Of Fashion: "Teraz, gdy usługa została uruchomiona, będzie dostępna dla przyszłych zainteresowanych marek". Które jeszcze domy mody wejdą we współpracę z francuskim komisem? Póki co za informacja nie została podana do wiadomości publicznej, ale Moizant podkreśliła, że lista rośnie w zawrotnym tempie. Nic dziwnego, branża mody coraz bardziej docenia vintage, a na odsprzedaż używanych i archiwalnych projektów tylko na przestrzeni ostatnich miesięcy zdecydowały się już domy mody Gucci (z The RealREal), Levi's (własny internetowy secondhand) czy Zalando (prężnie rozwijająca się usługa Pre-owned). 

Patagonia zmniejsza liczbę produkowanych ubrań i skupia się na odsprzedaży używanych: "Robimy interesy, by ratować naszą planetę">>