Premiera Uterqüe w Polsce jest dla nas jednym z najważniejszych shoppingowych wydarzeń sezonu (obok otwarcia &OtherStories grupy H&M). Oba uroczyste otwarcia zaplanowano dzień po dniu w warszawskiej Galerii Mokotów. Co więcej - oba butiki znajdą się obok siebie, obie marki kładą nacisk na dodatki i obie były jednymi z najbardziej pożądanych szyldów w Polsce. Plus jeszcze jedno "oba" - tak właśnie tłumaczymy łacińską nazwę marki Inditexu :)

10 rzeczy, których nie wiecie o Uterqüe

Uterqüe jesień-zima 2016/2017

1. Jak czytamy Uterqüe?

Wbrew pozorom dość intuicyjnie: [u-ter-kłe]. Nazwa pochodzi z łaciny i oznacza "jedno i drugie" - w domyśle "moda i akcesoria". 

2. Dodatki i akcesoria to aż 44% oferty marki. Jakie są ceny w Uterqüe?

Markę Uterqüe stworzono po to, by uczynić akcesoria fundamentalną częścią kobiecej garderoby. Wysokiej jakości odzież to w jej ofercie 39% oferty - reszta to wysokojakościowe buty, torebki i akcesoria (w proporcjach: obuwie 21%, skóry 17%, biżuteria i drobne dodatki 13%, torebki 10%). W sklepie znajdziecie też okulary przeciwsłoneczne, paski, szaliki, czy parasole. Ceny? Od kilkudziesięciu złotych za drobne akcesoria do kilku tysięcy za odzież wierzchnią. Przeciętna cena sukienki to 650 złotych, butów 800 zł, a kaszmirowego swetra - 900 zł.

3. Kolekcja marki tworzona jest z udziałem rzemieślników i wykonana z wysokiej jakości surowców

Projektanci pracują na pieczołowicie dobieranych skórach i tkaninach i korzystają z doświadczenia i rękodzieła rzemieślników z Włoch i Hiszpanii. Dodatki inspirowane są precjozami, dlatego nierzadko uzywa się do nich np. pereł z Majorki, półszlachetnych kamieni i ręcznie robionych detali. Szale są z jedwabiu, okulary mają szylkretową oprawę a podeszwy butów dokładnie wykrojone metalowe logo pod spodem.

4. Dostawa co 15 dni

Co dwa tygodnie w sklepie Uterqüe będą pojawiać się nowe produkty. Marka jako część Inditexu będzie realizować tryb fast fashion, ale oferta Uterqüe jest zdecydowanie najbardziej selektywna i jakościowa na tle pozostałych brandów koncernu. 

5. 14 rynków stacjonarnie, 30 internetowo

Uterqüe powstało w 2008 roku i otworzyło swoje sklepy jednocześnie w trzech hiszpańskich miastach: Madrycie,
Barcelonie i La Coruñi. Do końca roku marka miała już swoje sklepy w Hiszpanii, Portugalii i Meksyku.
Podczas rozwoju marki na tych rynkach, zespół pracował również nad kolejnymi etapami jej międzynarodowych planów ekspansji, które prowadziłyby Uterqüe do głównych miast Europy, Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej. Dziś Uterqüe jest obecne na 14 rynkach, posiadając ponad 70 sklepów i zatrudniając ponad 500 pracowników na całym świecie. W 2011 rozpoczął działalność sklep internetowy, który teraz jest obecny w 30 krajach.

6. Kim jest kobieta Uterqüe?

W myśl strategii marki klientka Uterqüe to mieszkanka miasta, wykształcona, niezależna, o kosmopolitycznym spojrzeniu na świat. Wyrafinowana i elegancka, dbająca o szczegóły i pewna siebie. Poszukuje nowej estetyki, postrzega sztukę jako część swojego życia, podąża za trendami, ale dostosowuje je do siebie i swojego ukształtowanego już, odrębnego stylu. Jest świadoma swojego wizerunku, ceni jakość i indywidualną obsługę klienta. Dodatki są zawsze kluczowym elementem jej stylu.

7. Wystrój wnętrza w stylu Mid Century

Nowy koncept sklepu Uterqüe zrealizowany także w warszawie zaprojektowano pod silnym wpływem nurtu artystycznego i architektonicznego Mid Century, odwołującego się do lat 50. XX wieku. Inspiracją są tu przestronne domy ze skromnie, lecznowocześnie umeblowanym wnętrzem, które zapraszały, by zajrzeć do środka i wręcz zostać na zawsze. Meble są integralną częścią nowego konceptu, który przypomina to, co najlepsze z lat 50. Meble przyjmują skandynawski styl epoki, ale ponieważ zostały zaprojektowane specjalnie dla Uterqüe, emanuje z nich współczesny i uniwersalny charakter. Wykładziny podłogowe są inspirowane perskimi dywanami, a sklepy są bogate w sztukę i przedmioty dekoracyjne z ceramiki, żelaza i brązu. Sklep w Warszawie ma 150 metrów kwadratowych!

8. Ekologia i etyka

Umiar połączony z ekologicznym spojrzeniem: takie były podstawy ruchu Mid Century. Widać to także w estetyce i przestrzeni sklepu Uterqüe: połączenie prostych półek wykonanych z kamienia, metalu i drewna czyni wnętrze spokojnym, ekologicznym i powściągliwym. Podłogi w przymierzalniach wykonane są z drewna bambusowego, ozdobione dywanami w kolorze ecru, drzwi obite są skórą. Awangardowe oświetlenie dodaje klasy i jakości oraz zmniejsza zużycie energii. 

9. Sztuka!

Uterqüe postanowiło stać się głosem i sojusznikiem współczesnej twórczości, aby pokazywać światu oddziaływania pomiędzy modą i sztuką. Kolekcje będą nawiązywać do historycznych nurtów a marka zamierza odwoływać się do prac współczesnych i wschodzących twórców, także ich promując. Uterqüe będzie więc wspierać wystawy sztuki, współpracować z ekspertami z branży oraz promować artystyczne talenty. To zobowiązanie widoczne będzie na każdym kroku, od sklepowych witryn i wnętrz, po treści umieszczane w serwisach społecznościowych, i oczywiście samą kolekcję.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA SKLEPU Uterqüe w Warszawie >> 

Ania Derlacz (Inditex), Stavros Georgakaraos (PR&Communication Manager Uterqüe, Kasia Łucjanek (Inditex)