Popularna sportowa marka sięga po cyrkularny model biznesu i rusza z kluczowym dla siebie projektem: The North Face Renewed. Jest to platforma, na której kupimy używane ubrania TNF. Będą one oczywiście naprawione i odświeżone oraz dostępne w niższych cenach. Znajdzie sie tam miejsce także na odzież poddaną recyklingowi, ponieważ marce zależy na tym, by jej ubrania dostały drugie życie zamiast trafiać na wysypisko śmieci.

Internetowy second hand marki rusza już 4 maja i póki co będzie testowany w Niemczech, ale firma ma w planach rozszerzyć jego działanie na inne kraje. 

Patagonia zmniejsza liczbę produkowanych ubrań i skupia się na odsprzedaży używanych: "Robimy interesy, by ratować naszą planetę">>

"Podchodzimy do kwestii zrównoważonego rozwoju w sposób holistyczny. Analizując wpływ naszych produktów na cały cykl ich życia, mogliśmy skupić się na kluczowych obszarach, aby dokonać największych zmian w naszym wpływie na środowisko. The North Face Renewed i nasze nowe zobowiązania dotyczące marki to kolejne ważne kroki, ponieważ nieustannie dążymy do zminimalizowania naszego wpływu na planetę bez poświęcania trwałości i standardów technicznych" wyjaśnia Michael Horsch, wiceprezes ds. produktu i marketingu w regionie EMEA w The North Face. 

Poza tym do 2025 równo 100% najważniejszych materiałów z nowych kolekcji będzie miało charakter odnawialny lub pochodzić z recyklingu. Do wiosny 2022 roku aż 80% syntetycznych tkanin odzieżowych The North Face zostanie poddanych recyklingowi.

Asics stworzyło buty z używanych ubrań. Ich sneakersy z recyklingu pomagają zmniejszyć emisję CO2>>

Marka The North Face od kilku sezonów przeżywa renesans  - ponownie zaczęła podbijać street fashion, a kurtka Nuptse, której fanami byli w latach 90. członkowie Wu-Tang Clan, jest jednym ze współczesnych obiektów pożądania. Branża mody kocha ją do szaleństwa, z kolei modelki nie rozstają się ze swoją pikowaną puchówką na krok (szczególnie, że nie tylko wygląda świetnie i jest w klimacie vintage, ale też dzięki hydrofobowemu wykończeniu dobrze chroni przed chłodem). Jesienią 2020 r. marka połączyła siły z Gucci i zaprezentowała kolekcję, którą media szybko okrzyknęły "współpracą roku". Wcześniej współpracowała też m.in. z Supreme, Sacai oraz MM6 Maison Margiela. 

The North Face powstało w 1966 roku z inicjatywy Douglasa Tompkinsa i jego żony Susie Tompkins, którzy wpadli na jej pomysł podczas wędrówki po North Beach w San Francisco. Twórcom zależało na stworzeniu marki, która zapewni najlepszej jakości ubiór outdoorowy. Ich pierwszym sprzedażowym hitem stał się niewielki plecak Ruthsac, a w latach 70. nowoczesne i wytrzymałe namioty. Od 1976 roku TNF inwestuje w nowe technologie, czego efektem była chociażby wypuszczona dziesięć lat później wodoodporna kurtka, której podstawą był materiał Gore-Tex. W latach 90. The North Face było ulubionym brandem nowojorskich raperów, a co za tym idzie, także każdego ówczesnego fana hiphopu. Na ulicach Wielkiego Jabłka w tamtej dekadzie regularnie dochodziło do kradzieży kurtek Nuptse (tak, bezpośrednio z właściciela). 

Mulberry wystawi na sprzedaż archiwalne modele torebek. Luksusowa marka dołączy do innowacyjnego programu Vestiaire Collective>>