"Love Different" Desigual i Carloty Guerrero na Art Basel w Miami Beach

Piętnaście pięknie i kolorowo wystylizowanych w kolekcję Desigual par na tle kamiennobiałych rzeźb - to właśnie ujrzeli goście specjalnego pokazu marki, kiedy stanęli przed ekspozycją. Wśród stojących naprzeciwko siebie modeli od razu można było rozpoznać Lourdes, córkę Madonny, która w swojej karierze nie stroni od eksperymentalnych, bardzo odważnych projektów (wystarczy wspomnieć jej występ topless na wybiegu Gypsy Sport, czy udział w imprezie Pornhub podczas nowojorskiego tygodnia mody). Główny, najważniejszy bohater był jednak w projekcie Desigual zbiorowy. Nawet średnio zapoznany z trendami społecznymi widz w zróżnicowanej narodowościowo i genderowo grupie dostrzegłby przesłanie wydarzenia - równość i tolerancję. Główną ideą Desigual i Carloty miała być jednak spajająca wszystkie wątki miłość. I to mocno wyzwolona, bo intymna sytuacja między aktorami, stojącymi twarzą w twarz, ekspresowo zamieniła się w symulowaną orgię, współczesne bachanalia.

Lourdes, córka Madonny podczas "Love Different" Desigual na Art Basel w Miami / mat. prasowe

Getty Images

W "Połączeniu" trzeciej części mikrospektaklu (po "Poszukiwaniu" i "Spotkaniu") modele zrzucili z siebie ubrania i zamienili się w wijącą się w pocałunkach piramidę ciał. Takie obrazy w ubiegłych stuleciach zarezerwowane były właściwie tylko dla języka malarstwa i literatury. Reszta pozostawała za ciężkimi drzwiami pałacu Nerona, a później Wersalu. Ale fakt - to, na co stać było Marię Antoninę i carycę Katarzynę naprawdę mogłoby zawstydzić dzisiejsze patoinfluencerki i reality show z podgatunku "Love Island".

Bachanalia, Auguste Levêque / Google Art

Bachanalia to więc coś dużo bardziej atktualnego niż freski i zakurzone płótna. Współcześnie orgię i sytuacje grupowej erotyki wielokrotnie wykorzystują reżyserowie filmów i seriali i już dawno nikogo to nie oburza. Niektóre z tych scen należą do naszych ulubionych w całej historii kina przełomu XX i XXI wieku - wystarczy wspomnieć wampiryczną "Królową potępionych" z Aliyah, jej współczesne wcielenie w teledysku FKA Twigs "Two Weeks" albo trochę bardziej kameralną "Love" Gaspara Noé, gdzie aktorzy naprawdę uprawiali seks.

"Love" Gaspar Noé / mat. prasowe

Orgiastyczna symulacja na żywo to jednak mocna nowość w prezentacjach kolekcji marek komercyjnych. Desigual jako marka słynąca wibrujących wzorów i kolorów, globalnego zasięgu i etnicznej różnorodności klientów ma w swoim DNA uzasadnienie tego zabiegu artystycznego. Ale trzeba przyznać, że dziesiątki telefonów, wycelowanych w kierunku trochę antycznej, a trochę pierwotnej orgii, wyglądało niepokojąco i jednocześnie tak pięknie pokazało prawdę o współczesnym świecie.

Widzowie "Love Different" Desigual / mat. prasowe

Relacje ze spektaklu Desigual trafiły oczywiście natychmiast do social mediów. Zgodnie zresztą z zamierzeniami autorów sytuacji. 

"Chcieliśmy pokazać najbardziej podstawowy i uniwersalny akt miłości: pocałunek. Podzielcie się tym przesłaniem miłości, wielokulturowości i różnorodności” - wyjaśniła marka Desigual na Instagramie. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

“Love different” is a performance created by the artistic direction of @carlota_guerrero to showcase the most iconic pieces of Desigual 2020. A representation in which the catalan artist affects the most basic and universal act of love: the kiss. Please share in this message of love, multiculturalism and diversity. #miamilovesdifferent Thanks to: Crew list Creative Direction by Carlota Guerrero Styling by Alicia Padrón Art direction on set by Pol Agustí Casting by Natalie Lin Music video editing by Nicolas Feriche (with some tracks from El Guincho) Talents Lola León - Kristen (@sukebanbruja) Naomi Shimada (@naomishimada) - Jorge Lledias (@jorgiefrankenstein). Alejandra Smits (@alejandrasmits) - (@arielkellogg). Octaveo @octaveo - Alisa (@alisaxh). Kelsey (@froeverever) - Isaiah. Reinier (@reymundo0) - Omaly (@omalytrejo). Helen (@orange.mooon) - Akia (@akiadorsainvil). Tony - Veronica (@vero_cv). Kev (@SaluteKev) - Emmanuel (@dreaminslow). Mario (@marioben_nett) - Alisa (@alisaxh). Jada (@jadamichael) - Arielle (@ariellefrancois). Mario (@marioben_nett) - Maya (@mayaa.antonia) - Gabrielle Montes de Oca (@gabriellemcguiness). Rymarkable Miracle (@iamrymarkable) - Astrielle (@astrilla_x). Joel (@joel.riveraa) - Chaselle (@chazillionaire). Isabella (@phat.belly) - Stevenson (@Stevensonjean).

Post udostępniony przez Desigual (@desigual) Gru 7, 2019 o 3:25 PST

Wygląda na to, że to tylko początek w tego typu projektach Desigual. Tydzień przed "Love Different" w Miami stanęła instalacja Mirandy Makaroff imitująca waginę w kolorystyce kolekcji marki na 2020 rok. W jej wnętrzu można było zobaczyć figurę akrobatycznej orgii pięciu kobiet. Całość odnosiła się do motywu Ewy nie jako grzesznicy a "kreatorki przyjemności, która otworzyła ludziom bramy raju". 

Wagina Desigual x Miranda Makaroff na Art Basel w Miami / mat. prasowe

Wagina Desigual x Miranda Makaroff na Art Basel w Miami / mat. prasowe