Uniqlo Polska - sklep japońskiej sieciówki otworzy się już za chwilę

Doniesienia na temat wejścia Uniqlo do Polski pojawiły się nagle, ale poza krótkim ogłoszeniem o pracę, niewiele było wiadomo na ten temat. Aż do teraz, kiedy do informacji publicznej trafiły konkrety dotyczące Uniqlo Polska, którymi podzieliła się sieciówka z Japonii. Popularna marka zagrzeje swoje miejsce warszawskich Domach Towarowych Wars Sawa Junior na pod adresem ul. Marszałkowska 104/122, dokładnie tam, gdzie do niedawna znajdował się Empik. Zajmie parter oraz piętro o łącznej powierzchni 800m2 i na początku otworzy się w formie pop-upu. Z czasem sklep tymczasowy ma zmienić się w stały. "Domy Towarowe Wars Sawa Junior to doskonałe miejsce dla najpopularniejszych międzynarodowych marek, które debiutują na polskim rynku. Nasza śródmiejska lokalizacja jest wyjątkowa - w sąsiedztwie głównych węzłów transportowych, dzielnic biznesowych i najpopularniejszych atrakcji turystycznych Warszawy. Jesteśmy przekonani, że to doskonałe usytuowanie dla Uniqlo.. Poprzez współpracę z takimi markami chcemy przyciągnąć nowe pokolenie klientów, które ceni szczere relacje z markami i bezpośrednie doświadczanie ich oferty handlowej" – mówi Scott Dwyer, Group Managing Director – Retail w Atrium European Real Estate,  firmy będącej właścicielem Domów Towarowych Wars Sawa Junior.

Królowa Letycja w niedrogich butach, które są synonimem sportowej elegancji. Nosi je też Kate Middleton>>

Jak podkreśla prezes Uniqlo Europe, Taku Mokawa: "Niezmiernie cieszymy się, że po raz pierwszy w Polsce będziemy mogli osobiście spotkać się z klientami i przybliżyć im LifeWear – odzież tworzoną według naszych japońskich wartości: jakości, trwałości i prostoty. Decyzję o otwarciu sklepu stacjonarnego oparliśmy na doświadczeniach związanych z funkcjonowaniem sklepu internetowego UNIQLO w Europie. Wierzymy, że warszawski pop-up store pozwoli nam jeszcze lepiej poznać polski rynek i opracować długoterminowe plany z nim związane"

Oficjalna data otwarcia sklepu Uniqlo w Polsce nie jest jeszcze znana, ale ma się ono odbyć "w najbliższym czasie"

Uniqlo, pierwotnie nazwane "Unique Clothing Warehouse" ("Magazyn z unikalnymi ubraniami"), powstało w 1984 roku w Fukuro-machi, Naka-ku, Hiroshima i od początku oferowało prostą uniseksową odzież. Nowatorski pomysł Tadashi Yanai szybko spotkał się z ciepłym przyjęciem i ogromnym zainteresowaniem, które zaowocowały setką sklepów Uniqlo w całej Japonii już w 1994 roku. 

Marieta Żukowska w kontrowersyjnych butach z oferty polskiej marki. Założymy się, że podobne nosiłyście w dzieciństwie>>

Z czasem pojawiła się też ekspansja zagraniczna marki, która w dużej mierze miała miejsce w 2005 roku, kiedy Uniqlo otworzyło swoje sklepy w Stanach Zjednoczonych, Korei Południowej i Hongkongu. Dwa lata później firma była już na podium światowych detalistów modowych, obok takich gigantó, jak Gap, H&M, Inditex i Limited Brands. Uniqlo to też świetne współprace - w 2009 roku pierwszy raz dla japońskiej sieciówki w zakresie projektowania doradzała Jil Sander, w 2010 roku kapsułową kolekcję ready-to-wear wyprodukował dom mody Shiatzy Chen, a w 2018 roku współpracowano z Alexandrem Wangiem. 

W swoich projektach marka łączy takie idee, jak "shun" ("najlepszy czas"/"trend") oraz "kino-bi" ("funkcja i piękno"), które kojarzone są ze współczesną kulturą japońską. Klasyki Uniqlo, po które warto sięgnąć? Bezsprzecznie dżinsy, T-shirty i okrycia wierzchnie. Już niedługo przekonacie się sami.

7 modowych hitów, które podbijają ulice Kopenhagi. Takie ubrania, dodatki i stylizacje lansuje teraz co druga Skandynawka>>