Nadruki inspirowane gazetą pierwszy raz zastosowała na szerszą skalę Elsa Schiaparell w latach 30., ale to John Galliano za sterami Dior uczynił z tego printu popkulturowy fenomen. Kiedy w kolekcji jesień-zima 2000/2001 dla francuskiego domu mody zaprezentował wzór w prasówkę, sam trafił na pierwsze strony gazet. Sukienkami w gazety chciał osobiście skomentować ideę przebierania się bogatych ludzi za biednych dla zabawy (tak zwanych Tramp Balls z lat 20.) i nawiązać do bezdomnych, którzy śpią przykryci gazetami w centrum Paryża.

Galliano, który nie stroni od kontrowersji i często sam prowokuje samospełniające się przepowiednie, został skrytykowany za gloryfikację ubóstwa. Osiągnął mimo to sukces, na którym mu zależało, a jedna gazette dress z tej kolekcji trafiła nawet na do telewizji. Nosiła ją Carrie Bradshaw w "Seksie w wielkim mieście", która od lat 90. kreowała trendy prosto z małego ekranu (wszystko, co zakładała na siebie serialowa bohaterka, natychmiast zamieniało się w złoto i zaliczało natychmiastowy sold out). Kreację w print magazynu bohaterka miała na sobie w scenie, w której po romansie z Bigiem umówiła się na lunch z jego żoną, Natashą. Ten moment SATC stał się kultowy, a wraz z nim sukienka z metką Dior od Johna Galliano, która wróciła jeszcze w pełnometrażowym filmie.

Dior przywrócił do sprzedaży ulubioną torebkę księżnej Diany. Ten model z lat 90. Lady Di nosiła na czerwonym dywanie>>

Na przestrzeni lat różne marki nawiązywały do tego projektu, sięgając po gazette dresses i wplatając nadruk do własnych kolekcji. Największe znaczenie wciąż jednak ma pierwowzór, co tylko potwierdza ostatnia aukcja internetowa Bonhams, podczas której sprzedano jedną z sukienek z kolekcji Dior jesień-zima 2000/2001

Ostateczna kwota, za jaką został nabyty projekt Johna Galliano, przerosła szacunki sprzedażowe aż 15 razy.

Początkowo dom aukcyjny spodziewał się, że "gazetowa sukienka" znajdzie nowego właściciela bądź właścicielkę za cenę 800-1000 euro. Tymczasem, po intensywnej licytacji, kupiono ją za (bagatela) 15 300 euro. 

Gucci wprowadza do sprzedaży słynną torebkę ze swojego archiwum z lat 90. Chodzi o ukochany model księżnej Diany>>