Zeszłoroczne wybory oraz elekcja Donalda Trumpa na 45. prezydenta Stanów Zjednoczonych dosłownie przewróciły kraj za oceanem do góry nogami. Miliarderowi zarzuca się szowinizm, seksizm i rasizm. Szerzący się populizm oraz coraz bardziej agresywna promocja fundamentalizmu spowodowała powstanie nowego zjawiska: femvertising. To odpowiedź kolejnych marek, które poprzez reklamy starają się wspierać prawa kobiet i promować równouprawnienie. 

Przedstawienie kobiety jako obiektu seksualnego albo "perfekcyjnej Pani domu" w mediach nie jest czymś nowym, jednak nadal potrafi szokować. Obrazek idealnej, tradycyjnej rodziny, gdzie ciężarna kobieta przygotowuje mężowi obiad mogliśmy podziwiać dzięki firmie Tesco. Po fali krytyki, spożywcza sieć zdecydowała się wycofać reklamy i przeprosić za niezbyt udany pomysł. Uprzedmiotowienie kobiety mamy szansę zobaczyć w co drugiej reklamie telewizyjnej, gdzie kobieta sprowadzana jest do roli "ładnego dodatku" do mężczyzny lub sprzedawanych produktów. Nic dziwnego, że budzi to powszechny sprzeciw. Mogą o tym świadczyć, nie tylko liczne protesty, ale i również skargi, które co miesiąc wpływają do Rady Reklamy. 

Coraz więcej marek nie boi się wyjść temu naprzeciw i powiedzieć "stop". W ostatnich kilku dniach głośno jest o nowej reklamie Sally Hansen. Kampania została nazwana Shetopia. Oznacza to alternatywny świat, w którym kobiety przyjmują role mężczyzn, same decyzują o sobie i nie boją się zwyciężyć. To wizja świata, która została stworzona dla niezależnych kobiet "Self-made Women". W krótkometrażowym filmie kampanii możemy zobaczyć wszystkie przykłady społecznego uprzedzenia i stereotypów, z którymi aktualnie muszą radzić sobie kobiety. Z tym jednym wyjątkiem, że w analogicznym świecie przedstawionym w reklamie to mężczyźni muszą walczyć o swoje prawa i równą płacę w pracy. A co z kobietami? Są business-women, aktywistkami, młodymi matkami i atletkami. Umawiają się z młodszymi mężczyznami i grają w drużynie obok mężczyzn. Autentyczności produkcji dodaje fakt, iż została wyreżyserowana i zrealizowana przez prawie całkowicie żeńską ekipę. 

Nic dziwnego, że to właśnie firma Sally Hansen odpowiada za kontrowersyjną reklamę. Legendarna założycielka marki najbardziej kojarzy się z kobiecą siłą i feministyczną rewolucją. To ona 60 lat temu inspirowała kobiety i umożliwiała im zostanie swoją najlepszą wersją. Jednak ta niezwykle odważna postać, która zrewolucjonizowała swoje czasy nie zostawiła żadnego wirtualnego zapisku. Grupie naukowców zajęły miesiące, by odnaleźć jakikolwiek ślad po niej. Kiedy w końcu się to udało, okazało się to być kluczowe dla współczesnego feminizmu. 

Sally Hansen

Sally Hansen - głowa wielkiego biznesu

Sally Hansen jest odbiciem pragnień kobiet z całego świata, nie tylko 6 dekad temu, ale i współczesnych. W czasach, gdy większość kobiet prowadziła gospodarstwa domowe, Sally zdecydowała się wyjść temu naprzeciw i spełniać swoje marzenia. Jej historia zaczęła się w 1935 roku, kiedy kupiła sklep kosmetyczny dla swoich rodziców "La Finné", by wkrótce przekształcić go w "Dom Hollywood" - macierzystą firmę marek i produktów obejmujących wiele kategorii, m.in. kosmetyki do pielęgnacji włosów czy perfumy. W 1941 roku Sally zrobiła kolejny milowy krok w swojej karierze i postanowiła przekształcić firmę w ogólnokrajową korporację. 4 lata później Sally zamieszkała w Nowym Jorku, gdzie dalej rozwijała swój biznes, który wtedy figurował już jako "Sally Hansen, Inc." W 1957 roku dokonała czegoś niemożliwego i wprowadziła rewolucyjną linię "Hard As Nails", która na dobre zrewolucjonizowała rynek kosmetyków do paznokci i do dziś jest jedną z najlepiej sprzedających się w portfolio marki. Produkty z tej kolekcji były pierwszymi pod nazwą "Sally". Logo zostało zaprojektowane przez trzeciego męża założycielki marki - Jacka Newtona

Sally Hansen - pionierka piękna i pierwsza feministka

Sally Hansen zawsze twierdziła i głęboko wierzyła w to, że piękno to coś więcej niż szminki czy lakiery do paznokci. Według niej piękno to życzliwość, tolerancja, pewność siebie, charakter i nastawienie do życia. Poza działalnością kosmetyczną, Sally Hansen jako pierwsza kobieta pełniła funkcję przewodniczącej Kalifornijskiego Komitetu Kosmetyków, a także felietonisty z dorobkiem ponad 90 artykułów publikowanych w "Los Angeles Times". Hansen była cenioną dziennikarką, a jej teksty dotyczące sfery manicure i pedicure do dziś uznawane są za przełomowe. Po 6 dekadach, naukowcy Coty i marki Sally Hansen rozpoczęli niewzykłą misję. W ramach dziennikarskiego śledztwa prześledzili archiwa internetowe, bazy danych genealogicznych oraz dokumenty ratusza, aby ostatecznie odkryć spuściznę tej wyjątkowej kobiety, która dopiero teraz jest rozumiana i doceniania. 

"Sally była prekursorką fali kobiet przedsiębiorców, które pionierowały zarówno w modzie, jak i branży beauty." - Jeremy Lowenstein, wiceprezes ds. Globalnego marketingu w firmie Sally Hansen. "Naprawdę mówiła o potrzebach wszystkich kobiet bez względu na wiek i pochodzenie ekonomiczne, zachęcając je do odwagi, otwartości i bycia pięknymi". 

Marka Sally Hansen ma twarz jej samej. Samowystarczalna kobieta, która szła naprzeciw swojej epoce. Ducha tego fenomenu możemy spotkać we wszystkich produktach marki, przekazywanych z pokolenia na pokolenie. 

Sally Hansen - marka dzisiaj

Sally Hansen Inc. to założona w 1946 roku przez ikonę o tym samym imieniu i nazwisku marka kosmetyczna specjalizująca się w innowacyjnych produktach do domowej pielęgnacji kosmetycznej. To co wyróżnia firmę na tle innych, to oprócz inspirującej historii, ponad 300 odcieni dostępnych w 55 krajach na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych, skąd marka pochodzi, jest numerem 1. w kategorii "paznokcie". W ofercie znajdziemy produkty pielęgnacyjne do paznokci, lakiery, produkty do opalania, usuwające włosy oraz akcesorie

Facebook / Instagram