W dniach 3-31 października w poznańskim Starym Browarze odbędzie się 11. edycja Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk. Obok innowacyjnej wystawy „Björk Digital” i cyklu spotkań z najbardziej kreatywnymi umysłami ze świata mody, sztuki i nowych technologii wokół idei “AI –Cyber Creative”, kluczowym punktem Forum są warsztaty New School

Obok innowacyjnej wystawy „Björk Digital” i cyklu spotkań z najbardziej kreatywnymi umysłami ze świata mody, sztuki i nowych technologii wokół idei “AI – Cyber Creative”, kluczowym punktem Forum są warsztaty New School. Odbędą się one w dniach 9-19 października w 5 kategoriach: projektowanie mody, projektowanie biżuterii, ilustracja mody, fotografia i pisanie o modzie. 40 młodych twórców wyselekcjonowanych przez ekspertów weźmie udział w unikalnych warsztatach prowadzonych przez wybitnych polskich designerów, m.in. Mariusza Przybylskiego, Annę Orską, czy Olkę Osadzińską. Nagrody główne to staże w prestiżowym Central St. Martins College of Art & Design w Londynie, który ukończyli m.in. John Galliano, Alexander McQueen, czy Stella McCartney. Rekrutacja na warsztaty potrwa do 24 września, aplikować można na www.starybrowar5050.com/aff.

Twórczynią Art&Fashion Forum jest słynąca z odważnych i innowacyjnych projektów animatorka kultury i ceniona na świecie kolekcjonerka sztuki współczesnej Grażyna Kulczyk. Projekt ten tworzy zapraszając do współpracy nie tylko wybitnych znawców i mentorów ze świata mody, sztuki i najnowszych technologii, ale też bazując na sprawdzonym od lat zespole młodych, ambitnych i kreatywnych osób, z których część na stałe tworzy zespół Starego Browaru, jej sztandarowego projektu. Zgodnie z pierwotnym założeniem Grażyny Kulczyk, misją Art&Fashion Forum jest inspirowanie i edukowanie młodych talentów, ludzi, którzy pragną się rozwijać i odnosić kreatywne sukcesy. Dlatego warsztaty New School są najważniejszym punktem AFF, a efekty pracy ich uczestników są oceniane przez międzynarodowe grono ekspertów i często są przepustką do kariery w branży. „AFF to nasz najbardziej skomplikowany ale i ukochany projekt.” – mówi Joanna Tupalska, Creative Marketing Manager, która wraz z kilkuosobowym zespołem od 8 lat współtworzy AFF. Na co dzień odpowiada za projekty marketingowe Starego Browaru, wyróżniane m.in. prestiżowymi nagrodami KTR.

Angażuje się w niego pani Grażyna Kulczyk, właściciel Starego Browaru Deutsche Asset Management oraz zarządzająca nim prezes Magdalena Kowalak, właściciele sklepów i butików oraz dziesiątki firm wspierający AFF jako partnerzy, sponsorzy, patroni. Czas na Forum w swoich napiętych grafikach znajdują wybitni, czasem wręcz onieśmielający goście specjalni i mentorzy, często odwiedzający Polskę po raz pierwszy i zawsze opuszczający Poznań pełni zachwytu. Co roku czekam też z niecierpliwością na wolontariuszy, z których najbardziej cieszą mnie ci powracający od lat, aby pomagać nam często po kilkanaście godzin dziennie. Wszyscy konsekwentnie realizujemy misję AFF”.– dodaje Joanna Tupalska„Stary Browar od zawsze jest i będzie miejscem wspierającym przedsiębiorczość i talenty. Na to, aby być ikoną innowacyjnych rozwiązań i miejscem, w którym rodzą się sukcesy, pracujemy z autentyczną pasją i zaangażowaniem wszystkich wyżej wymienionych. Nic dziwnego, że Stary Browar tak przyciąga i pociąga, szczególnie w czasie AFF”. – podsumowuje współtwórczyni wydarzenia.

Warsztaty New School

Jak co roku warsztaty New School w ramach Art&Fashion Forum przyjmują niezwykle praktyczny i kreatywny charakter. Poszczególne zajęcia odbędą się w dniach 9-19 października, a najlepszych uczestników poznamy podczas uroczystej gali - 21 października. W tegorocznej edycji do grona wybitnych mentorów New School Art&Fashion Forum dołączył Mariusz Przybylski, jeden z czołowych polskich projektantów, który w swojej estetyce łączy formy rzeźbiarskie z czystymi, modernistycznymi elementami. Jego kolekcje wyróżniają się najszlachetniejszymi tkaninami, bardzo wysoką jakością wykonania, a także misterną dbałością o detale.

„Art&Fashion Forum i warsztaty New School to unikalny projekt nie tylko na skalę Polską, ale także światową i program na najwyższym poziomie. To wspaniałe, że jest w Polsce przestrzeń, w której młodzi twórcy mogą uzyskać realne wsparcie i inspirację od ludzi, którzy działają w biznesie mody i sztuki, a także spotkać się z autorytetami z branży, którzy mają doświadczenie na globalnym rynku. Dla wielu osób to może być przełomowy moment w ich działalności i prawdziwy bilet wstępu do świata mody, sztuki i fotografii, nie tylko na arenie Polski“ – mówi Mariusz Przybylski.

Zajęcia w ramach New School prowadzone są przez wybitnych praktyków z Polski i ze świata, niejednokrotnie związanych z AFF od samego początku trwania projektu. W tym roku warsztaty będą odbywać się w pięciu kategoriach: projektowanie mody, projektowanie biżuterii, ilustracja mody, fotografia i pisanie o modzie i poprowadzą je:

Fashion Design – Mariusz Przybylski

Fashion Jewellery – Anna Orska

Fashion Illustration – Olka Osadzińska

Fashion Writing – Piotr Zachara

Fashion Photography – Adam Pluciński i Marta Wajszczyk

Rekrutacja New School

Rekrutacja na warsztaty New School trwa od 25 sierpnia i zakończy się 24 września 2017 r. Wśród odnoszących sukcesy absolwentów warsztatów AFF są m.in. Agata Bieleń, Anka Letycja Walicka, Jacob, Fashion PR Girl, Ewa Stępnowska, Elena Ciuprina, Robert Karger, Magdalena Linke, Pat Guzik, Monika Czesak czy Łukasz Bliński.

Na czym polega rekrutacja?

Zadaniem rekrutacyjnym jest stworzenie pracy w wybranej kategorii: projektowanie ubioru, pisanie o modzie, ilustracja, projektowanie biżuterii, fotografia, zgodnie z hasłem przewodnim tegorocznego AFF - „AI - Cyber Creative. Decyzję o zakwalifikowaniu się do udziału w warsztatach New School podejmują mentorzy prowadzący zajęcia, którzy wybierają do swojego zespołu po 8 osób. Aby powalczyć o miejsce w finałowej grupie, należy wykazać się w przygotowanej pracy kreatywnością, indywidualnością oraz oryginalnością interpretacji tematu.

Informacje o warsztatach, w tym formularz aplikacyjny, znaleźć można na stronie www.starybrowar5050.com/aff.

Nagroda główna

Nagrody główne dla zwycięzców każdej z 5 kategorii to letni kurs mody na prestiżowym Central St. Martins College of Art & Design w Londynie, jednej z najlepszych uczelni modowych na świecie. Nagrodami dodatkowymi są staże u partnerów wydarzenia. Po zakończeniu warsztatów prace absolwentów New School zostaną również udostępnione publiczności w Starym Browarze, na Wystawie Laureatów New School w dniach 20 października – 11 listopada.

11. AFF z innowacyjną wystawą Björk Digital 

Tegoroczny AFF otworzy 3 października niezwykle osobista wystawa Björk Digital”. Projekt wybitnej artystki, pionierki w dziedzinie sztuki, muzyki i technologii to seria prac zrealizowanych w technice VR, które powstały we współpracy ze znakomitymi twórcami, jak Michel Gondry, Spike Jonze i Alexander McQueen. Wystawa jest wehikułem niosącym ideę tegorocznej edycji AFF - to wizja Björk i współpracującego z nią artysty, Jamesa Merry’ego, która powstała z zespołem światowej sławy reżyserów, programistów i grafików. Wystawę „Björk Digital” będzie można oglądać do 31 października.

Hasło przewodnie 11. AFF: „AI – Cyber Creative”

 Motywem przewodnim, który będzie towarzyszył eksperckim seminariom, kreatywnym warsztatom i spotkaniom z ikonami świata mody, sztuki i technologii jest hasło „AI – Cyber Creative” odnoszące się do rewolucyjnego rozwoju i wpływu sztucznej inteligencji na naszą codzienność. Pomysłodawcą tegorocznej idei przewodniej i dyrektorem artystycznym przedsięwzięcia jest już po raz trzeci W P Onak, Art & Creative Director, multidyscyplinarny artysta, twórca agencji kreatywnej OCR Creation.