MATERIAŁ PARTNERA

The Designer Gallery - luksusowa moda z polską metką i nie tylko 

The Designer Gallery powstałe w nowej strefie Galerii Mokotów w Warszawie jest miejscem, gdzie znajdziemy polską modę z wyższej półki i luksusowe, światowe marki. Nowości jest tu wiele, począwszy od stylowych pop-up stores. Specjalnie zaaranżowane miejsca, w których można kupić ubrania i akcesoria do tej pory dostępne online lub w atelier projektantów wypełniły trzy marki: Chylak, MMC, Le Petit Trou. Każda z nich ma swój indywidualny charakter i styl. Nowoczesne i niejednokrotnie nowatorskie tkaniny czy nonszalancja w projektach to wizytówka Ilony Majer i Rafała Michalaka, tworzących MMC. Lekkie jak piórka torebki różnej wielkości, wzory na skórach oraz tłoczenia to siła marki tworzonej przez Zofię Chylak, która również pojawiła się w strefie The Designer Gallery. A tuż obok pop-up store stylistki Zuzanny Kuczyńskiej, twórczyni Le Petit Trou, która udowadnia, że bielizna może być elementem stylizacji. Każda jej część jest małym dziełem sztuki, włączając w to opakowanie. Dobrze, że po Francji i Japonii bieliznę marki można kupić stacjonarnie również w Polsce.

Co jest najmocniejszą rekomendacją dla The Designer Gallery? Światowe marki, niedostępne do tej pory w Polsce na swój debiut wybrały właśnie to miejsce i nową strefę. Dwie z nich swoje sklepy mają tuż obok siebie & Other Stories, z ktorego relację można zobaczyć na ELLE.pl (przeczytaj >>), oraz Uterqüe. Minimalistyczny styl obu salonów wypełnia zdecydowanie nie minimalistyczna, ale mocno różniąca się od siebie propozycja obu marek. Salon &OtherStories ujmuje ogromnym wyborem stylowych akcesoriów, torebek i biżuterii, butów i odzieży damskiej oraz pięknie i praktycznie zaaranżowanym miejscem z kosmetykami. Uterqüe stawia na akcesoria, bo to z nich marka uczyniła fundamentalną część garderoby. Najwyższej jakości materiały i dbałość o wykonanie na każdym etapie projektu to siła marki, którą widać w całej ofercie. Dodatki zawsze będą tu grały kluczową rolę, a buty, torebki czy ubrania zawsze mają stylowe detale, które tworzą jasno określoną stylizację.

Moda, uroda i sztuka w jednym

Na swój debiut The Designer Gallery wybrał również Butik Dior, któremu towarzyszyła huczna premiera (zobacz nazą relację >>) – to jedyne miejsce w Polsce, gdzie dostępne są wyjątkowe zapachy z La Collection Privée Christian Dior. Wkrótce minie 60 lat, od kiedy w sprzedaży pojawił się pierwszy kosmetyczny produkt z logo Dior. To niewątpliwie doskonały moment na zaoferowanie Klientom w Polsce miejsca wypełnionego pielęgnacyjnymi i kolorowymi kosmetykami znanego na całym świecie imperium kosmetycznego.

Pomiędzy butikami nowej strefy w Galerii Mokotów jest też coś, co intryguje i zachęca do przemierzenia kolejnych części - instalacje artystyczne Izabeli Bołoz. To sztuka, która bardzo dobrze uzupełnia nową przestrzeń, a wręcz kreuje jej charakter. Stworzona specjalnie dla tego wnętrza instalacja „Fashion Happens” jest jednym z wielu projektów zrealizowanych przez artystkę w przestrzeni publicznej. W ten sposób The Designer Gallery staje się miejscem nie tylko na zakupy, ale i takim, które jest jednocześnie artystyczną wypowiedzią zgodną z przekonaniem twórców, że moda jest również sztuką.

Szybka podróż po The Designer Gallery powinna zakończyć się również w miejscach, które funkcjonują tam od lat, tworząc teraz niepowtarzalną mieszankę światowych marek i polskich projektantów : Lidia Kalita, La Mania, Bizuu, Bohoboco, Robert Kupisz, Pinko, Patrizia Pepe, Gerard Darel, Marino Fabiani, Mokobelle, Liu Jo, Luisa Spagnoli i wiele, wiele innych.

Kto odpowiada za stworzenie konceptu The Designer Gallery? Zarówno artystów jak i projektantów namówiła do współpracy Kasia Sokołowska, która jest Dyrektorem Artystycznym projektu. Zapytana o opinię o The Designer Gallery, odpowiada: „Stworzyliśmy miejsce nowoczesne, gdzie spotykają się moda i sztuka. Rynek dostrzega fakt, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi odbiorcami mody. Klient galerii jest osobą wymagającą, gotową na projektantów, na modę autorską. Nie jest mu też obojętne, w jakich okolicznościach i atmosferze robi zakupy. The Designer Gallery, oprócz naturalnie swoich celów komercyjnych i handlowych, to przestrzeń, której ambicją jest wykraczanie poza stereotyp postrzegania galerii handlowej. Ma to być miejsce zakupów, ale również spotkań, a przede wszystkim inspiracji. To mnie zachęciło do zaangażowania się w ten projekt”.