Czy menstruacja to nadal temat tabu? Niestety tak. Choć od kilku lat coraz więcej się mówi w tym temacie, dla wielu osób to nadal trudna i niesmaczna sprawa, a przecież dla kobiet to codzienność. Dopiero od niedawna mówi się o urlopie menstruacyjnym (Włochy jako pierwsze wprowadziły ten pomysł do życia). Szkocja wprowadziła darmowe produkty higieniczne dla przedstawicielek płci pięknej, a w Korei walczy się z "ubóstwem menstruacyjnym". Pierwsze kroki wykonały również marki sprzedające tampony czy podpaski. Pod koniec 2017 roku do sieci trafiła pierwsza reklama podpasek z prawdziwą krwią. "Menstruacja jest normalna. Pokazywanie jej też powinno być" - to brzmiało hasło brytyjskiej kampanii podpasek "Bodyform". Kilka miesięcy później powstała w Kanadzie akcja edukacyjna  "No Shame". Za to marka Wuka zaczęła sprzedawać bieliznę menstruacyjną. A jak sprawa menstruacji wygląda w Polsce?

6 mitów na temat menstruacji >>

Polski producent tamponów i podpasek łamie tabu o menstruacji? Zobaczcie wideo z kampanii #mensTRUEacja

W naszym kraju nadal królują spoty reklamowe z niebieskim płynem zamiast krwi oraz z modelki w białych spodniach. Mało to ma wspólnego z rzeczywistością. Ten obraz chce zmienić Your KAYA, lokalny producent tamponów, wkładek i podpasek wykonanych ze 100% organicznej bawełny z certyfikatem GOTS. W ofercie znajdziemy również kubeczek menstruacyjny "z najwyższej jakości silikonu medycznego" oraz płyn o naturalnym składzie. Firma powstała 1,5 roku temu, a jej pomysłodawcą był... mężczyzna! W ramach nowej kampanii #mensTRUEacja powstało wideo mające zachęcać do otwartej dyskusji właśnie o menstruacji. W spocie zobaczymy ładnie zaaranżowane, choć prawdziwe sceny z życia każdej kobiety (zużyty tampon czy kubeczek menstruacyjny).

"Za naszą marką idzie coś więcej niż tylko wysokiej jakości, zdrowe dla kobiecego ciała produkty. Na każdym kroku staramy się łamać tabu wokół menstruacji mówiąc o niej wprost i pokazując ją taką, jaką jest - czyli naturalnym i nieodłącznym elementem życia każdej z nas. Dlatego powstał krótki film będący kolejną odsłoną naszej kampanii #mensTRUEacja, mającej na celu oswojenie społeczeństwa z okresem. Film wyreżyserowany został przez Martę Mach (redaktor naczelną magazynu Zwykłe Życie), a za jego produkcją stoi Mateusz Bzówka z Bulletproof Warsaw. Wzięły w nim udział trzy wspaniałe dziewczyny: Marta, Agata i Anahita, które na co dzień nie zajmują się wcale tego typu występami - jedna z nich pracuje w muzeum, druga jest studentką grafiki na ASP, a trzecia szuka swojej drogi i aktualnie marzy o tym, by pracować w kinie, gdyż jak sama mówi, piękne emocje towarzyszące filmom dają jej ogromną radość" - możemy przeczytać w informacji prasowej Your KAYA. 

Oprócz filmiku powstała również zamknięta grupa dyskusyjna, gdzie będzie można porozmawiać lub zasięgnąć informacji związane z okresem, czy po prostu kobiecością. "To nasza odpowiedź na potrzebę nieskrępowanej dyskusji, którą od dłuższego czasu obserwujemy."