Kiedy najlepiej umówić się do fryzjera?


Do fryzjera lub kosmetyczki Polki i Polacy chętniej umawiają się w poniedziałek niż w sobotę. Niezależnie od dnia tygodnia robią to w porze lunchu. Salony piękności z roku na rok odwiedza coraz więcej mężczyzn – w 2017 roku z usług salonów piękności skorzystało dwa razy więcej mężczyzn w porównaniu do roku 2010. Jednak to wciąż kobiety zostawiają tam dwa razy więcej pieniędzy, szczególnie w grudniu – wtedy salony umawiają najwięcej wizyt w skali roku.  P

Polacy najczęściej odwiedzają fryzjera lub kosmetyczkę w czasie pracy. O godzinie 13:00 salony odnotowują przychody nawet sześciokrotnie większe niż o godzinie 18.00. Najwięcej klientów odwiedza salony między 10.00 a 15.00 – w tych godzinach umawianych jest aż 56% wizyt z całego dnia. Prawie co piąty klient na dzień wizyty w salonie piękności wybiera piątek – Polacy chcą się wówczas odprężyć po tygodniu pracy lub wyglądać pięknie na weekend. Salonu nie opłaca się zamykać w poniedziałek – na ten dzień przypada więcej wizyt niż na mniej popularną sobotę.
Najgorętszym miesiącem w salonach hair & beauty jest grudzień. Wtedy umawianych jest aż 11,14% wszystkich wizyt w roku. Najsłabiej wypada styczeń. Polacy chcą być piękni na święta. Największy ruch w salonach zaczyna się na 2 dni przed Wigilią, a aż 42% klientów planuje przedświąteczną wizytę już jesienią. 

Kto i ile wydaje na wizyty w salonach piękności? 


Statystyczna Polka odwiedzająca salony hair & beauty ma średnio 38 lat. W trakcie jednej wizyty wydaje średnio 148 zł, z kolei na wizytę u fryzjera przeznacza trzy razy więcej pieniędzy niż mężczyzna. 89 procent klientów salonów kosmetycznych to kobiety
Statystyczny Polak odwiedzający salony piękności ma średnio 37 lat. W trakcie jednej wizyty wydaje średnio 78 zł. Jest niemal co trzecim klientem salonu fryzjerskiego. Coraz częściej odwiedza salony kosmetyczne – to blisko dwukrotny wzrost w ciągu ostatnich 7 lat. 

Różnica w wysokości wydatków w podziale na płeć jest więc bardzo widoczna - podsumowując, w trakcie pojedynczej wizyty w salonie piękności kobiety wydają średnio o połowę więcej niż mężczyźni. Te różnice są jeszcze większe, kiedy pod lupę weźmiemy osobno salony kosmetyczne i fryzjerskie. W salonach fryzjerskich kobiety wydają średnio ponad 3 razy więcej niż mężczyźni (136 vs. 40 złotych). Jednak faceci coraz bardziej dbają o wygląd. W 2017 roku z usług salonów piękności skorzystało niemal dwa razy więcej mężczyzn niż w 2010. Jak wynika z danych, ta liczba stale rośnie. Dzisiaj co piąty klient salonu to właśnie mężczyzna, a wśród 10 najczęściej rezerwowanych wizyt w 2017 roku strzyżenie męskie stanowiło aż 37%. 

CZYTAJ TEŻ: Odmładzające fryzury >>

W Warszawie wydajemy na fryzjera najwięcej


Polacy w trakcie jednorazowej wizyty w salonie piękności wydają 115 złotych. Wartości różnią się w zależności od wielkości miasta i obowiązujących cen rynkowych. Najwięcej jednorazowo przeznaczają na swój wygląd mieszkańcy Warszawy, wydając na to aż 173 złote.
 

Rośnie liczba internetowych rezerwacji w salonach piękności


Klienci salonów piękności przekonują się do umawiania wizyt przez internet – mają pewność, że wizyta faktycznie została zarezerwowana w kalendarzu, mogą to zrobić niezależnie od godzin otwarcia salonu lub kiedy chcą zachować dyskrecję, np. w miejscu pracy. Funkcję rezerwacji wizyt online w 2017 roku wybrało 10,81%  klientów korzystających z Versum. To prawie 5 razy więcej niż w 2012 roku. Jednocześnie ponad 88% salonów, które zdecydowały się przenieść terminarz do komputera, przypomina swoim klientom o wizytach, wysyłając automatyczne powiadomienia drogą SMS. Największą grupę wykorzystującą nowe technologie, stanowią gabinety kosmetyczne (ponad 60%) oraz salony fryzjerskie (41,04%).

* raport opracowany na podstawie danych z systemu Versum (3 000 salonów hair & beauty), uzupełniony badaniem ankietowym na grupie 536 klientów korzystających z systemu Versum