Inspirujący cytat widniejący w centralnym punkcie manufaktury odzwierciedla filozofię założyciela marki Daniela Swarovskiego, który był wizjonerem i nie bał się ryzyka. Zakładając firmę, zapewne nie wiedział jeszcze, że jego nazwisko będzie marką samą w sobie, a Swarovski stanie się biżuteryjnym gigantem. Stworzył globalny brand, który nie tylko przetrwał liczne kryzysy współczesnego świata, ale przede wszystkim zapisał się na kartach historii jubilerstwa. Historia pisze się nadal, a marka nawiązuje kolejne współprace, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów na całym świecie. Co połączyło ją z firmą z polskim rodowodem – marką kosmetyczną INGLOT?

Wszystko zaczęło się w Nepalu, kiedy to Zbigniew Inglot, aktualny Prezes Zarządu, zobaczył kosmetyki sygnowane własnym nazwiskiem, wyeksponowane tuż obok finezyjnych kryształków. – Choć markę Swarovski znałem dobrze od lat, prawdziwie inspirująca, w kontekście naszej dzisiejszej współpracy, była dla mnie wizyta u naszego partnera franczyzowego w Nepalu, który otwierał wówczas swój pierwszy punkt sprzedaży INGLOT. Kontrahent posiadał ekskluzywny sklep multibrandowy, mieszczący się przy głównej ulicy Katmandu, w pobliżu Pałacu Prezydenckiego. W swojej ofercie, oprócz kosmetyków INGLOT, miał również zegarki najlepszych marek szwajcarskich i biżuterię – mówi Zbigniew Inglot. Myśl o nawiązaniu współpracy z austriacką marką towarzyszyła mu przez wiele lat, nie dając o sobie zapomnieć podczas licznych podróży do najdalszych zakątków świata, gdzie często salony obydwu marek znajdują się w swoim bezpośrednim sąsiedztwie.

Poza globalnym zasięgiem, Swarovski i INGLOT mają ze sobą znacznie więcej wspólnego. Innowacyjne podejście do biznesu. Kreatywność w tworzeniu nowych produktów i linii. Pasja w działaniu. Poza tym, wysoka jakość, wykorzystanie kolorów i kreowanie trendów, dostrzeganych również przez eksperta w tej dziedzinie – największą platformę do ich przewidywania – WGSN.

Na czele zarówno jednej, jak i drugiej marki, stali prawdziwi wizjonerzy, którzy zaczynając od stworzenia niewielkich, rodzinnych firm, dzięki ciężkiej pracy, pasji i odwadze, zbudowali międzynarodowe marki o ugruntowanej pozycji. Jedną w austriackim Wattens, a drugą – w Przemyślu, skąd pochodził Wojciech Inglot, założyciel obecnej dziś w ponad 90. krajach marki kosmetycznej. W Polsce produkty zdobione kryształami Swarovski dostępne są w wybranych salonach firmowych INGLOT oraz na inglot.pl.