Czas obalić najpopularniejsze mity dotyczące kondycji skóry, zmieniającej się wraz z wiekiem. Marka L'Oréal Paris podejmuje to wyzwanie.

Ile razy słyszałyście, że kosmetyki przeciwzmarszczkowe są dla starszych ludzi? A ile razy same stwierdziłyście, że jesteście za młode, nie macie problemów ze zmarszczkami, więc szerokim łukiem omijacie działy anti-age w drogeriach? Mity dotyczące odpowiedniej pielęgnacji wraz z wiekiem, są wśród nas wciąż żywe, mimo że Polki deklarują ponadprzeciętne zainteresowanie tematem urody, w szczególności kategorią skin care. Jak wynika z ostatnich badań marki L'Oréal, penetracja kremów nawilżających wśród Polek jest bardzo wysoka i sięga nawet 80%. Inne dane nie są jednak tak optymistyczne, bo choć ciekawi nas ten temat, to zaledwie 22% kobiet w wieku 30-40 lat używa jakichkolwiek kosmetyków o działaniu przeciwstarzeniowym, co oznacza, że bardzo późno sięgamy więc po zaawansowaną pielęgnację anti-age. Dlaczego tak się dzieje? To zasługa między innymi właśnie mitów, które wytworzyły się wokół naszego wieku i wieku naszej skóry.

Do najpopularniejszych z nich należą te, mówiące, że jesteśmy albo za stare, albo za młode, by do swojej codziennej rutyny wprowadzić kosmetyki z półki anti-age. „Kremy anti-age sprawiają, że czuję się staro”, „takie kosmetyki są za silne dla mojej skóry”, „nie ma oferty dla kobiet 30+” – brzmi znajomo? To tylko niektóre z opinii, jakie zebrano w ramach badania L'Oréal. Niedopasowanie produktów do wieku to jedno, ale jak się okazuje, mamy też niewielką wiedzę o tym, jak w ogóle powinny one działać. Wśród absolutnie najpopularniejszych mitów znajdziemy te mówiące, że należy zmieniać krem regularnie, bo w innym przypadku skóra przyzwyczai się do niego i przestanie on działać. Podobnie jest z przekonaniem, że wczesna pielęgnacja anti-age rozleniwi skórę, a skórze dojrzałej wystarczy tylko krem nawilżający, albo sprawdzi się ten, którego używała moja mama.

Nie jest jednak tak, że nie poszukujemy tej wiedzy, bo nawet jeśli regularnie stosujemy odpowiednią pielęgnację, mamy w związku z tym wiele wątpliwości. Pokazuje to chociażby miesięczna ilość haseł dotyczących tego tematu wpisywanych w wyszukiwarkę. Zastanawiamy się, jakich kosmetyków należy używać, jakie składniki powinny zawierać i jaka w ogóle jest różnica między tymi wszystkimi kremami? Juz teraz odpwoiedzi na te wszystkie pytania możecie znaleźć już w jednym miejscu!


L'Oréal rusza z platformą edukacyjną!

Po latach badań nad skórą i zachodzącymi w niej procesami starzenia największy na świecie koncern kosmetyczny L'Oréal postanowił podzielić się swoją wiedzą. Najpierw zaprosił po raz pierwszy w historii media do swoich laboratoriów, do L'Oréal Global Research and Innovation Centre, a już w lipcu wypuszcza na rynek platformę edukacyjną w pełni poświęconą tematyce ant-ageing. O ile w przypadku wizyty dotyczyła ona wybranych europejskich dziennikarzy, o tyle sam projekt platformy to pomysł wyłącznie polski.

Na pewno kojarzycie słynne hasło reklamowe „Bo jesteś tego warta”, które wykreowała marka. Niebawem do tego rozpoznawalnego sloganu może dołączyć drugie: „Czas działa na Twoją korzyść”. Bo choć nie jesteśmy w stanie powstrzymać procesów starzenia, możemy je skutecznie opóźnić i ograniczyć działanie pewnych czynników. I w tym temacie właśnie L'Oréal chce edukować Polki startując w lipcu z platformą czasdzialanatwojakorzysc.pl.

Jest to miejsce, które pomoże nam znaleźć odpowiednią pielęgnację, przełamać wszelkie bariery związane z kategorią anti-age, ale także pozwolić zrozumieć skuteczność produktów, prawidłową ich aplikację oraz działanie. Jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania Polek, a także potrzebę edukacji w tym temacie, która prowadzi do większej świadomości i pewności, że to co kupuję, jest dla mnie dobre.

Platforma czasdzialanatwojakorzysc.pl jest wypełniona merytorycznymi materiałami dotyczącymi pielęgnacji w każdym wieku, cennymi wskazówkami i naukowymi informacjami na temat procesów starzenia, a także testami skuteczności produktów i artykułami opracowanymi przez niezależny portal kosmetyczny. To także miejsce, w którym eksperci marki tacy jak aktorka Anna Dereszowska, ambasadorka marki i  dziennikarka Grażyna Torbicka oraz niezależna dermatolog Ivana Stankovic obalają najpopularniejsze mity i przybliżą nam wiedzę w najważniejszych kwestiach. Projekt ten jest naturalną kontynuacją działań koncernu, który w swoim DNA wpisane ma badania nad skórą, w Polsce jest mocnym nr 1 w segmencie anti-age i ma pozycję prawdziwego eksperta w tej dziedzinie. Kto więc lepiej może podpowiedzieć, co zrobić by czas działał na naszą korzyść?