Brøgger ukończyła Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Kopenhadze, ale nie planowała zostać w rodzinnej Danii (chociaż mimo wszystko od początku ma duży wpływ na to, jak wygląda moda uliczna Kopenhagi). Przeprowadziła się do Londynu i tam podjęła się pracy pod okiem takich domów mody i kreatorów, jak JW Anderson, Preen by Thornton Bregazzi oraz Erdem, gdzie mogła szlifować swój talent i przekonać się, czy moda na pewno jest jej pisana. Było, więc w 2016 roku odważyła się pójść na swoje i uruchomiła autorską markę pod swoim nazwiskiem.

Wystarczyły jej dwa lata - po tym czasie Brøgger debiutowało już na wybiegu Copenhagen Fashion Week i powoli zaczynało rozkochiwać w sobie serca całej branży.

W jaki sposób? Julie Brøgger dała kobietom to, czego dawno potrzebowały: wysublimowany minimalizm, wyrazistość, kolory i modę refleksyjną. Dodajmy do tego, że projektantka czuje się tak samo silnie związana z Londynem, jak i Kopenhagą, więc te dwa domy wybrzmiewają w każdym elemencie garderoby, który tworzy, na zasadzie kontrastów: jest tu tradycyjne skandynawskie rzemiosło, angielski ekscentryzm i współczesność połączona z kosmopolitycznym stylem. To wszystko zachwyciło & Other Stories, które zaprosiło duńską projektantkę do stworzenia kolekcji specjalnej dla popularnej marki. "Brøgger maksymalnie wykorzystuje twórcze konflikty: damskie vs. męskie, Londyn vs. Kopenhaga, eklektyzm vs. elegancja, falbanka vs. garnitur. Bez przerwy fascynujemy i inspirujemy się projektami Julii więc  bardzo cieszymy się, że możemy przedstawić jej talent  naszym klientkom. Kolekcja specjalna, zaprojektowana we współpracy z Brøgger będzie idealna dla każdej kobiety, która szuka  współczesnej  mody i będzie aktualna przez wiele sezonów” - mówi Anna Nyrén, szefowa kolekcji specjalnych & Other Stories

Efekt tej współpracy przerósł wszelkie oczekiwania. Projektantka udowodniła jeszcze bardziej, że wyrazisty styl jest stworzony do noszenia na co dzień, a odważne i ekscentryczne projekty podbiła tylko ich fundamentami - doskonałym krawiectwem. To kolekcja, w której przenikają się ze sobą swobodnie lata 80. i 90. i która inspirowana jest garderobą matki Julie Brøgger, kiedyś wziętej adwokatki zakochanej w modzie. Mamy tutaj śnieżnobiałe oraz kraciaste marynarki z mocno zarysowaną linią ramion, wełniane dwurzędowe garnitury ze złotymi guzikami (zwróćcie uwagę na ten subtelny patchwork kolorystyczny czerwieni z różem), serię sukienek z nadmuchanymi ramionami w groszki, kwietne łączki i przeskalowaną kratę, a nawet spódnice z ozdobnym marszczeniem i falbanami. Ich paleta barw jest jednak dość zaskakująca - dominują tutaj czerń, biel, pudrowy róż, ostra czerwień i oranż. "Nasza wspólna kolekcja pogrywa sobie z damską i męską garderobą. Zawiera zarówno wyraziste krawiectwo, jak i miękkie lejące sylwetki. To styl, który sprawdzi się zarówno na co dzień, jak i w formalnych sytuacjach. Lubię przełamywać garniturowy krój sukienką lub falbanką, ponieważ tak widzę współczesne kobiety, które bez skrępowania mieszają style.

Granice pomiędzy płciami zacierają się w każdym wymiarze. To naturalne, żeby teraz tak się ubierać" mówi Brøgger. 

Przy okazji tej niesamowitej premiery, którą pokazujemy jako pierwsi w Polsce, udało nam się porozmawiać chwilę z Julie Brøgger o istocie jej marki, odpowiedzialny projektowaniu, sile ubrań i współczesnej kobiecości. 

Aleksandra Zawadzka, ELLE.pl: Wychowałaś się w Danii, ale mieszkasz i pracujesz w Londynie. Jestem ciekawa, czy Twoim zdaniem Brøgger jest bardziej angielskie czy duńskie? Jak ta mieszanka kulturowa wpływa na twoją modę?

Julie Brøgger: Myślę, że zarówno Brøgger, jak i ja mamy dwa domy. Zrobiłam dyplom z mody w Kopenhadze, więc moje podstawy projektowe są mocno zakorzenione w duńskiej tradycji projektowania funkcjonalnego. Brøgger to wyróżniające się, odważne elementy, które można nosić. Uważam, że noszenie i funkcjonalność mają duński wpływ, ale śmiałość absolutnie pochodzi z Londynu. Londyn to święto ekscentryczności i nonszalancji, Brøgger wyglądałby zupełnie inaczej, gdybym pracując nie spędziła tam ostatniej dekady.

Projekty Brøgger sprawiają, że ​​wiele kobiet czuje się obdarowanych dodatkową siłą. Kiedy zdałaś sobie sprawę, że to może być Twoja modowa misja?

Myślę, że każde ubranie powinno sprawiać, że czujesz się świetnie. Mają one możliwość zmiany podejścia do świata i tego, jak świat cię postrzega. I w tym kontekście chcę, by Brøgger oferowało ubrania, które sprawiają, że czujesz się najlepszą wersją siebie. Moda może być bardzo potężnym narzędziem i myślę, że należy o tym pamiętać podczas tworzenia poszczególnych elementów, które mogą zostać czyimiś ulubionymi ubraniami.

Zrównoważony rozwój i przenikanie się płci to jedne z ważniejszych dziś tematów w modzie (także i dla Twojej marki). Czy potrafisz przewidzieć przyszłość branży? O czym powinniśmy mówić więcej?

Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić z tym, że zrównoważony rozwój jest właściwą rzeczą. Dla mnie dobry design powinien nadal być głównym celem. W przypadku mody luksusowej kluczem do sukcesu jest długowieczność, a to wymaga doskonałej jakości i wzornictwa, które wytrzymają dłużej niż tylko jeden sezon. Bardzo wierzę, że należy robić wszystko, co w naszej mocy, stosując zrównoważone podejście 360​​°. Na przykład zdecydowanie bardziej wolę wybrać trwały materiał wytworzony lokalnie niż ten w duchu sustainable, który jednak jest sprowadzany z daleka. Jako branża będziemy musieli dowiedzieć się, jak ułatwić ostatecznemu konsumentowi nawigację i dokonywanie dobrych wyborów oraz upewnić się, że zrównoważony rozwój to nie tylko trend, ale długotrwała zmiana na każdym etapie naszej praktyki.

Jak przebiegała Twoja współpraca z & Other Stories? Czego możemy się spodziewać po kolekcji?

W dużej mierze skoncentrowaliśmy się na istocie Brøgger i zaczęliśmy od przyjrzenia się wcześniejszym kolekcjom oraz kluczowym stylom, na których się opieramy. Rezultatem są elementy garderoby, które eksplorują cechy kobiety Brøgger, będąca połączeniem kodów męskości i kobiecości ze skandynawskim stylem ubierania się u podstaw.

Kolekcja specjalna & Other Stories zaprojektowana we współpracy z Brøgger będzie dostępna w wybranych sklepach popularnej marki i online na stories.com od 3 grudnia 2020 r.