W 2016 roku debiutancka kolekcja Marii Grazii Chiuri podbiła media społecznościowe i była ukłonem w stronę młodszych klientów. Projektantka od początku wiedziała, że jej projekty będą okazją do zabrania głosu w ważnych sprawach. W końcu jako pierwsza kobieta w historii francuskiego domu mody Dior objęła stanowisko dyrektora kreatywnego. Koszulka "We should all be Feminists" natychmiast stała się sprzedażowym przebojem. Wówczas na feministyczny t-shirt nowej dyrektor kreatywnej Dior trzeba było czekać w długiej kolejce. Od tego czasu zaangażowane hasła stały się znakiem rozpoznawczym twórczości Marii Grazii Chiuri.

Sisterhood is Global.jpg

Z czasem emocje opadły, a zaangażowane hasła opatrzyły się modowej publiczności. Dziś krytycy zarzucają projektantce operowanie pustymi frazesami i "kopiowanie samej siebie", ale wszystko wskazuje na to, że dyrektorka kreatywna nie zrezygnuje tak łatwo z mody w duchu #girlpower. W nowej kolekcji Dior pojawiły się dwa t-shirty z napisami "Sisterhood is powerful" i "Sisterhood is global". Hasła nawiązują do książek o tym samym tytule będących antologią feministycznych pism pod redakcją Robin Morgan. Na koszulki ze sloganami z pewnością są już listy oczekujących. Więcej o nowej kolekcji Dior, przeczytacie TU >>>

Dior catwalk