Marka KASSL Editions powstała w 2018 roku, kiedy stary płaszcz rybaka stał się ogniwem łączącym kolektyw zaprzyjaźnionych europejskich projektantów. Prosty krój płaszcza wraz z jego ekstremalnym technicznym charakterem był początkiem DNA uniseksowej marki odzieży wierzchniej, w której za priorytet uznano jakość i trwałość.

Od tego czasu KASSL rozwinął się w kierunku akcesoriów (na czele z torbami typu Pillow, oryginalnie skonstruowanymi przy użyciu ścinków z produkcji) a także elementów wystroju wnętrz, wśród których króluje sofa Pillow autorstwa belgijskiego duetu projektantów Muller Van Severen, stworzona w ramach projektu o tematyce ekologicznej zainicjowanego przez Wallpaper*. Twórcy kolektywu KASSL mają jeden cel - tworzyć wzornictwo używtkowe tak demokratycznie, żeby produkty przetrwały zmiany trendów, czasów i pokoleń.

Zara zaprosiła KASSL do stworzenia kapsułowej, odzieżowo-wnętrzarskiej kolekcji, która od września prezentowana jest na stronie internetowej sieciówki. Minimalistyczna estetyka, geometryczne łączenie materiałów, architektura fasonów - czegoś tak dobrego na sieciówkowym rynku nie było od dawna. Tym bardziej, że każdy z projektów wygląda na not so fast fashion. Kroje są dopracowane, a reinterpretacja kultowego kwadratowego płaszcza KASSL czy model butów upodobniony do poduszkowców KASSL pokazują dużo szacunku dla oryginalnej pracy kolektywu. Materiały użyte w tej kolekcji to przede wszystkim skóra i nylon. Skórzane koszulki, ale przede wszystkim okrycia wierzchnie to coś, co chciałybyśmy zmierzyć natychmiast (niestety kolekcja dostępna jest tylko online). Wśród wnętrzarskich propozycji zwróćcie zaś uwagę na minimalistyczny dywan, miękką pufę i modułowe komody ze sklejki brzozowej.

W kampanii wystąpiła przepiękna Małgosia Bela, której uroda idealnie gra z antwerpską surowością marki KASSL.