Za przygotowanie najnowszej kampanii wizerunkowej marki Rosa odpowiedzialny był doskonale znany już z poprzednich kreacji duet fotografów Kulesza & Pik. Współpraca ta, chociaż podjęta nie po raz pierwszy, okazała się zupełnie inna niż dotychczas i jeszcze bardziej dzięki temu wyjątkowa. Właśnie po raz pierwszy bowiem na planie nie pojawiła się modelka. Zamiast bohaterki sesji, główną rolę odegrały motywy roślinne. Wybraliśmy kwiaty i ususzone liście, bo zależało nam nie tylko na ich urodzie, ale również na tym, by dzięki nieoczywistym i fascynującym kształtom i fakturom wprowadzały w odpowiedni nastrój kolekcji” – tłumaczy projektantka.

Po raz kolejny eksperymentuję z niewyczerpanym bogactwem przyrody” - dodaje. Stąd też ucieczka do zastosowania kontrastu jako jednego z kluczowych środków artystycznego przekazu wiosennej kampanii. Jako tło dla subtelnej złotej biżuterii posłużyły szorstkie, chropowate kamienie o nieregularnej strukturze. Unikając dosłowności, podkreślono różnorodność inspirowanych botaniką projektów. Zarówno zdjęcia, jak i poszczególne elementy kolekcji nabrały w ten sposób kontekstu i ponadczasowości, a właśnie na tym, jak często podkreśla w wywiadach założycielka marki, zależy jej najbardziej. 

Jako punkt wyjścia do kolekcji na sezon wiosna-lato 2020 Agnieszka potraktowała twórczość Constantina Brâncușiego, jednego z najwybitniejszych rzeźbiarzy, malarzy i fotografów XX wieku oraz pioniera nurtu abstrakcji organicznej. Nowości biżuteryjne Rosa wyraźnie czerpią i jego z dorobku artystycznego, i podejścia do sztuki w ogóle.

„Wychodząc od konkretnego obiektu, dokonywał jego maksymalnej syntezy i uproszczenia. W pracach o bardzo prostych formach zawsze udawało mu się uchwycić najistotniejszy sens inspiracji.” - wyjaśnia.

Co znajdziemy wśród sezonowych nowości Rosa? Uwagę zwracają między innymi pięknie odbijające refleksy świetlne kolczyki Daphne o zaskakującej, rzeźbiarskiej strukturze, przypominające migoczącą w słońcu taflę wody pierścionki i medaliony, ponadczasowy, choć mocno osadzony w trendach łańcuszek o charakterystycznych oczkach w kształcie nieregularnej ósemki (poszczególne elementy obracają się względem siebie, dzięki czemu w zależności od ułożenia zmienia się nieco odcień złota) oraz geometryczny naszyjnik pozaginaną formą nawiązują do rzeźby Brâncușiego Niekończąca się kolumna. To biżuteryjna klasyka odkrywana i interpretowana na nowo. Materiały? Królują kamienie o neutralnych barwach: brylanty, białe topazy i perły, czyli surowce wyselekcjonowane tak, aby wydobyć z projektowanych form jak najwięcej światła.

Wiosenna kolekcja Rosa to również miejsce, gdzie subtelne piękno spotyka się z twardym pragmatyzmem. Znajdziemy w niej bowiem nie tylko zachwycającą biżuterię, ale i funkcjonalne etui do jej przechowywania. Skórzane pokrowce wykonywane są ręcznie z naturalnych włoskich skór. Możecie je także spersonalizować, dodając do projektu dwa złocone inicjały: swoje lub osoby, którą pragniecie obdarować.

Skórzane etui na biżuterię Rosa, 550 zł

Art direction & graphic design: Joanna Skiba

Photography: Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Scenography: Anna Szczęsny