Nowa kolekcja MAKO SS 21: powiew lata, na który wszyscy tak bardzo czekaliśmy

Kolekcja SS 21 kontynuuje rozpoczęte już ponad dekadę temu tradycje. Podobnie jak wszystkie dotychczasowe realizacje Anny Sękowskiej, skrojono ją na miarę potrzeb nawet najbardziej wymagających estetek. Szczególnie tych, które nadchodzące lato planują spędzić w wielki  mieście. Dominują tu twórcze manipulacje formą, pogłębiona diagnoza funkcjonalności i niezwykle szykowna paleta barw miksująca nieśmiertelną czerń z subtelną szałwią, piaskowym beżem i słonym karmelem. To autorska opowieść o aktualnych trendach opakowanych w ponadczasowy minimalizm.

W ofercie pojawiły się między innymi ultrawygodne klapki: na szpilce-kaczuszce, stabilnym słupku i grubej flatformie nawiązującej do mody lat 90. (wykonane je w zaprzyjaźnionych manufakturach włoskich, portugalskich i hiszpańskich o wieloletniej tradycji), skórzane etui robiące za gadżeciarskie naszyjniki (to jedna z najważniejszych tendencji sezonu, podobne projekty gościły między innymi podczas głośnych pokazów marek Max Mara, Christian Dior czy Jacquemus), eleganckie torebki typu bucket oraz pojemna torebka inspirowana wyplataną siatką popularną w czasach PRL-u (wyprodukowana została z garbowanej roślinnie, grubej i bardzo wytrzymałej, włoskiej skóry naturalnej).

„Mamy więc sporo cytatów z szaf naszych mam – ale wszystko w bardzo nowoczesnej, prostej odsłonie. Wszystkie wakacyjne modele są jednocześnie charakterystyczne i bardzo uniwersalne. Sprawdzą się zarówno w pracy, jak i podczas wieczornych spotkań.” – czytamy w informacji prasowej.

To nie koniec dobrych wieści. Z okazji lata 2021 do sprzedaży wracają także wyplatane z liści palmowych kosze. Dokładnie te same, na które rok temu jeszcze przed oficjalną premierą utworzyła się długa lista oczekujących. A że w przypadku naprawdę udanych projektów historia lubi się powtarzać, nowa wersja kolorystyczna modeli Sorrento, Portofino, Saint-Tropez i tym razem wyprzedała się na pniu. Od razu jednak uspokajamy, nasze redakcyjne źródła donoszą: karmelowe bestsellery znów pojawią się w opcji „kup teraz” już niebawem. W ramach oczekiwania, przypominamy, dlaczego właściwie torebki-kosze od MAKO cieszą się tak dużą popularnością. Wszystkie egzemplarze wyplatane są  ręcznie w samym sercu Maroko i opracowywane lokalnie, w polskiej manufakturze. Rączki i specjalnie zaprojektowane elementy ozdobne wykonane są natomiast z wysokogatunkowej włoskiej skóry, a starannie przemyślane pod kątem funkcjonalnym wnętrze torby wykończone jest praktyczną bawełnianą podszewką.

Produktowym nowościom towarzyszy specjalna sesja wizerunkowa. Twarzą kampanii została Monika Sawicka, polska modelka o międzynarodowej sławie, która w swoim portfolio ma współprace i kampanie z największymi domami mody, wśród których CELINE. Autorem zdjęć do kampanii MAKO SS21 jest z kolei ceniony w branży Borys Synak. 

Letnia kolekcja marki już teraz dostępna jest na www.mako-store.pl ,w atelier MAKO, które mieści się na ostatnim piętrze kamienicy przy ulicy Mokotowskiej 51/53 w Warszawie oraz w butiku MAKO x bynamesakke w domu handlowym Mysia 3. Z kim widzimy się na zakupach? 

Credits:
Zdjęcia: Borys Synak
Modelka: Monika Sawicka / D’VISION Model Management
Stylizacje: Olivia Kijo
MUA: Kama Jankowska / Art Faces
Hair: Emil Zed / Van Dorsen Artists
Asystenci: Aleksander Balcerek, Daniel Sówka
Retouch: Magda Baran