Ubrania sportowe już dawno wyszły z boisk i siłowni na ulice – streetwear i athleisure w ciągu ostatnich kilku lat ewoluowały, dając nam tym samym do zrozumienia, że dres już nigdy nie będzie kojarzył się tylko i wyłącznie z ciężkim treningiem. Wsłuchując się w nasze potrzeby marka 4F stworzyła kolekcję będącą hybrydą wygodnej odzieży sportstyle z treningową. To ubrania, które nie tylko świetnie, minimalistycznie wyglądają, ale również mają wszystkie niezbędne dla fanów sportu elementy – wykończenia antybakteryjne, sweat wicking czy quick dry. Podobnie jak buty, które mimo sportowego charakteru, będą dobrze wyglądać w casualowym wydaniu.

Motyw przewodni nowej kolekcji jest jedną z najlepszych i najbardziej uzasadnionych inspiracji jaką ostatnio widziałyśmy. Antyk. W pierwszej chwili możemy się nad tym mocno zastanowić, jednak kiedy uświadomimy sobie jak istotną rolę w starożytności odgrywał sport to wszystko staje się jasne. Regularnie odbywające się igrzyska olimpijskie, imprezy sportowe i chęć rywalizacji napędzały Greków do codziennego dbania o zdrowie i sylwetkę. Podobnie jak Robert Lewandowski, który swoją niezłomną postawą i osiągnięciami stale inspiruje nas do dążenia do wyznaczonych celów. Tak o kolekcji mówi Monika Czesak, Creative Director OTCF:

Ubrania z kolekcji mają stanowić rynsztunek współczesnego wojownika gotowego na wyzwania każdego dnia.

Ponadczasowość nowej kolekcji 4F×RL9 opiera się na powrocie do korzeni – silne odniesienia do epoki antyku sprawiają, że całość nabiera klasycznego, uniwersalnego, wręcz nieśmiertelnego charakteru. Jednym słowem: EVERLASTING. Niezwykłą siłę ma również symbolika – motyw antyczny kojarzy nam się z wiecznością i trwałością. Ubrania zostały wykonane z najwyższej jakości materiałów z dbałością o detale, dzięki czemu przetrwają długie lata.

Istotnym motywem kolekcji stał się wieniec laurowy, którym w Starożytnej Grecji i Rzymie ozdabiano głowy zwycięzców igrzysk olimpijskich. Rozłożyste ramiona wieńca laurowego możemy dostrzec w łukowych cięciach, które nadają ubraniom dynamiki i miękkości. Inspiracji antykiem możemy doszukać się też w printach, dodatkach oraz logo, które powstało na wzór starożytnych żłobionych liter i napisów w kamieniu. Nie zabrakło również odniesienia do antycznych posągów bohaterów – widać to w masywnej, jasnej podeszwie butów, która przywodzi na myśl marmurowe podstawy rzeźb.

Nie zatrzymujemy się jednak na samej przeszłości. W kampanii odbywamy również podróż do przyszłości, gdzie futuryzm styka się z antykiem, a digitalowych akcentów możemy doszukać się w spocie i scenografii sesji zdjęciowej. Monika Czesak, Creative Director OTCF, podkreśla ideę ponadczasowości:

Nadajemy klasyce nową, współczesną oprawę i styl, podkreślając w ten sposób z jeszcze większą mocą, że to, co klasyczne jest nieprzemijające i zawsze będzie aktualne i inspirujące.

Jednego jesteśmy pewne – gdyby Dyskobol, sportowiec, którego zaklął w bezruchu Myron, miał na sobie sportowe ubranie, to z pewnością byłoby ono elementem kolekcji 4F×RL9.

Odkryj kolekcję 4F×RL9 na www.4f.com.pl.