Nike nie boi się nagłaśniać społecznych tematów tabu. Dopiero zobaczyłyśmy nową kampanię "Equality", którą promują czarnoskóre gwiazdy muzyki i sportu. Czarno-białe wideo (obejrzyj >>) porusza problem rasizmu oraz głosi hasła na temat równości. Podobnie jak kolekcja Nike "Black and white" dla kobiet o różnych sylwetkach, kolorach skóry czy przekonaniach. Sportowy gigant nie zapomina również o problemach kobiet z Bliskiego Wschodu, które na co dzień borykają się z agresją i brakiem tolerancji. W ubiegłym roku marka upubliczniła listę swoich pracowników by pokazać, że daje zatrudnienie osobom o różnych narodowościach. Okazało się, że aż 48% ich globalnej siły roboczej stanowią kobiety z mniejszości etnicznych czy rasowych. 

Nike wprowadza stroje kąpielowe dla muzułmanek. Czy hidżaby okażą się hitem sprzedażowym? >>

Sportowa marka staje po stronie imigrantów, wbrew politycznej postawie Donalda Trumpa. Nike promuje wizerunek kobiet w hidżabie, umieszczając je w reklamach. Na twitterze "Nike Middle East" zostało opublikowane wyjątkowe wideo, które ukazuje kobiety Bliskiego Wschodu w sportowej odsłonie - w trakcie biegania, trenowania boksu, pływania czy jazdy na desce i łyżwach. W końcu te dyscypliny nie są zarezerwowane wyłącznie dla amerykańskiej i europejskiej kultury! To równiez walka ze stereotypem, że Muzułmankom czegoś "nie wypada". One również, tak samo jak mężczyźni, mają prawa do spełniania się w swojej pasji czy wykonywania czynności, które odbiegają od stereotypowych, kobiecych obowiązków. 

"(...)Niech mówią, że jesteś silna. Że nie można cię zatrzymać. Że zawsze znajdziesz sposób. Że sprawisz, że to będzie łatwe. Że sprawisz, że to będzie wyglądać dobrze. Lub, że jesteś wielka." - mówi kobiecy głos w wideo, przed ukazaniem się słynnego sloganu Nike "Just do it".  

Co sądzicie o prowokacyjnym projekcie Nike? Czy to wideo faktycznie przyczyni się do postrzegania wyznawczyń tej religii w lepszym świetle? W ostatnim czasie wiele sportowych marek promuje równość i tolerancyjność. Podobną kampanię ma na swoim koncie Under Armour, której ambasadorką jest Misty Copeland, pierwsza czarnoskóra prima balerina. 

Nike wspiera kobiety z Bliskiego Wschodu - ZDJĘCIA >>

"Stereotypy są po to, by je łamać" - zobacz WIDEO Nike "This is us":