Riccardo Tisci to jeden z tych projektantów, który zawsze wie, co robi. Kolejny strzał w dziesiątkę? Do nowej kampanii Burberry zaprosił samą Naomi Campbell. Topowa modelka pozuje na zdjęciach ubrana w obcisły kombinezon w monogramy, luźny dresowy komplet z bucket hatem, kostium kąpielowy, zestaw szerokie spodnie plus wiązana w talii góra od bikini oraz narzucona na nie sukienka. Modelka zachwycona jest współpracą z Tiscim: "Nieustannie udaje mu się wydobyć ze mnie inny aspekt, popychając mnie do robienia rzeczy, co do których myślę, że nie będę w stanie ich zrobić. Praca z Burberry to zawsze wielki zaszczyt. To brytyjska instytucja i w pewnym sensie czujesz, że reprezentujesz swój kraj. Czuję, że brytyjski styl i postawa zawsze wyznaczają trendy. Nie tylko go nosimy, żyjemy nim"

Nad kampanią Campbell pracowała nie tylko z dyrektorem kreatywnym i wieloletnim przyjacielem, Riccardem Tiscim, ale też z fotografem Danko Steinerem, stylistką Catherin Babą, wizażystą Adamem Fleischhauerem, fryzjerem Jawarą oraz artystą wizualnym Frederik Heyman, który za pomocą CGI ożywił cały projekt. "TB Summer Monogram" to kolekcja luźna, streetwearowa, która - jak podkreśla projektant - "oddaje optymistyczne uczucie lata i nieustannego pędu - podekscytowanie tym, co będzie dalej. I tak w przypadku kampanii nie mogłem pomyśleć o nikim lepszym niż moja niesamowita przyjaciółka Naomi Campbell". Sesji zdjęciowej towarzyszy krótkie wideo, które poprzez połączenie tradycyjnej fotografii z grafiką komputerową przedstawia metaforycznie połączenie naszego życia z rzeczywistością cyfrową. Jest futurystyczne, niepokojące, wizualnie smaczne. 

Ulubione kremy nawilżające polskich modelek - czego używają Anja Rubik, Anna Jagodzińska, Kamila Szczawińska?>>

Campbell karierę w branży mody rozpoczęła jako piętnastolatka i wystarczyła chwila, żeby zyskała miano "supermodelki" (tytuł ten przyznawano najlepiej zarabiającym dziewczynom w branży z godnym pozazdroszczenia doświadczeniem i talentem) oraz stała się jedną z najbardziej rozchwytywanych modelek lat 80. i 90. Została zauważona przez Beth Boldt, agentkę Synchro Model Agency, która wypatrzyła ją w 1986 roku podczas zakupów w Covent Garden i zaproponowała młodziutkiej Campbell współpracę. Zaczęło się od razu poważnie: okładka brytyjskiego ELLE, wybiegi Gianni Versace, Azzedine Alaia i Isaac Mizrahi, sesje z najważniejszymi fotografami: Peterem Lindberghiem, Herbem Rittsem i Bruce'em Weberem. Równolegle do podbijania branży modowej, Naomi Campbell pojawiła się w dwóch głośnych teledyskach lat 90. - "Freedom! '90" George'a Michaela i "In the Closet" Michaela Jacksona.

Po latach jej gwiazda nie blaknie. Modelka to wciąż niedościgniony wzór dla młodszych koleżanek z branży i wciąż jest aktywna zawodowo, współpracując przy tym z najważniejszymi agencjami w Londynie, Mediolanie, Paryżu, Nowym Jorku, Sydney i Hamburgu. Dalej nosi też 34 przy wzroście 175 cm i ma wymiary 86-61-86. Oraz... wygląda jak nastolatka. Campbell, która niedawno obchodziła swoje 51. urodziny, w ogóle się nie starzeje. Zdjęcia dla Burberry są tego najlepszym dowodem. 

Kolekcja Burberry "TB Summer Monogram" trafi do sprzedaży online oraz offline na całym świecie już 16 lipca.

Mężowie top modelek. Za kogo wyszły za mąż Emily Ratajkowski, Hailey Bieber, Karlie Kloss, Miranda Kerr, Doutzen Kroes, Kate Upton i Gisele Bundchen?>>

6 kultowych stylizacji supermodelek z lat 90., które nosiłybyśmy dzisiaj>>